LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka

V utorok 28. 9. 2010 došlo k oficiálnemu ohláseniu odtrhnutia popredných vývojárov OpenOffice.org od Oracle.  

Ako dnes uviedol portál DSL.sk, viacerí poprední vývojári a projektoví lídri stojaci doteraz za projektom kancelárskeho balíka OpenOffice.org ohlásili odtrhnutie od Oracle a vývoj tohto kancelárskeho balíka pod hlavičkou novovytvorenej nezávislej nadácie The Document Foundation.

Pretože ochrannú známku OpenOffice.org v súčasnosti vlastní Oracle, kancelársky balík sa zatiaľ menuje LibreOffice. Zároveň však nadácia The Document Foundation verejne vyzvala Oracle, aby jej darovala ochrannú známku a aj ďalšie, bližšie nešpecifikované aktivity, ktoré súvisia s OpenOffice.org.

Prvé beta verzie LibreOffice (zatiaľ iba v angličtine) pre operačné systémy Linux, Windows aj Mac si môžete stiahnuť zo stránok download.documentfoundation.org/libreoffice/testing/.

(Jako ve škole) Průměr: 2.90 | Hodnotilo: 10
 

Komentáře

user avatar Jan Havran
Odpovědět
LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
28. 09. 2010, 12:23:59
Doufám, že se nový "OpenOffice" moc nezmění, a že budou pokračovat stejným směrem. Se současným OpenOfficem jsem byl nadmíru spokojený a nutil ho všem "MrkvoOppicakum" :)
user avatar j-pastierik
Odpovědět
LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
28. 09. 2010, 12:36:00
Dúfam, že to povedie nie rovnakým, ale lepším smerom, než akým sa niektoré veci vyvíjali doteraz - napr. lepšiemu a rýchlejšiemu spracovaniu hlásení z issue. Momentálne sťahujem, uvidím, či tam pôjdu makrá atď. Pretože to podporuje Google, Red Hat, Novell a Canonical, snáď to bude dobré. Už bolo ohlásené, že v Ubuntu bude LibreOffice.
user avatar Jirka
Odpovědět
LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 07:38:13
Myslím, že to je hřebík do rakve. Roztříštěnost je přesně to, co OOo nepotřebuje. To se bude vyvíjet další větev balíku? Už vidím IT jak vysvětlují BFU, proč se změnil název a ikony. Upřímně pokud se dá do firmy koupit KRABICOVÁ licence MSO2010 za cenu lehce přes 5.000 CZK bez DPH, tak nevím nevím, jak to OOo ve firmách ustojí.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 08:30:05
Ono zalezi, co se tedy stalo, jestli "viacery popredni" znamena, ze v puvodnim tymu skoror nikdi nezustal a tento novy bude pokracovatelem a stare OO zanike.
Nebo porad zustane dost vyvojaru v puvodnim tymu, majitel poshani nove, bude pokracovat vyvoj OO a k tomu vznikne dalsi klon.

No ja nevim, v techto situacich se ukazuje nejistota reseni "zadarmo". Spravce site ktery presvedci firmu, aby premigrovala na OO, preskoli zamestnance, prekope dokumenty, investuje do uprav, a pak se mu OO odporouci...
Pricemz, netvdrim, ze nacrtnuty scenar je jisty, sam budu rad, kdyz to tak nebude, ale je to neprijemne.
user avatar Ondra.kl
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 10:46:41
"v techto situacich se ukazuje nejistota reseni "zadarmo"." ... v řešeních "za peníze" ale přeci máte úplně stejnou JISTOTU.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 11:15:54
V pripade pravdepodobnoat padu mensi... I kdyz chapu, ze argument o stejne pravdepodobnosti krachu MS je snadno po ruce. MS je mamut, ktery sice muze taky padnout, ale ne tak snadno jako projekt, ktera dela par nadsencu, ktere nekdo plati/neplati.
user avatar Ondra.kl
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 12:09:26
teď měníte jistotu za pravděpodobnost ... a po téhle změně už máte samozřejmě pravdu.
user avatar Zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 16:16:52
Ja jsem o jistote taky nikde nemluvil (naopak, napsal jsem, ze to jiste neni, z cehoz se da usoudit, ze to muze byt pravdepodobne).
user avatar Christof
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 10:51:59
a protože jsou dokumenty ve standardizovaném formátu, může v další verzi přejít na jinou verzi OO a všechno bude fungovat dál ;)
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 11:09:52
Jednotlivec urcite, ale jestli spolecbnost o tisici pocitacich, to uz muze byt problem.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 11:19:17
A jeste. Vy predpoladate, ze nekdo porad potahne hlavni vyvoj OO. Mel jsem za to, ze ty "jine" verze OO jsou ale na te hlavnio svym zpusobem zavisle, prece nedelaji paralelne vsechny tymy totez.
Pokud padne ta hlavni vyvojova vetev, budou mit problemy vsichni. ME prijde, ze OO je jako horka brambora, kterou nikdo nechce. Kdyby to bylo takovy rito, tak se toho nekdo chytui, poradne zafinancuje a jede...
(presto, ze to tak nemusi vypadat, chci, aby OO pokracovalo :-) )
user avatar Ondra.kl
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 12:21:58
není nutné aby někdo táhl hlavní vývoj OOo ... resp. ono klidně může dojít k úplnému rozštěpení a samostatnému vývoji OOo pod Oraclem a LO pod nadací do které budou přispívat Novel, Google apod. Ti pak LO můžou používat v dalších forcích jako Go-oo (pokud třeba vznikem nadace zároveň nezanikne důvod pro jejich existenci a nedojde ke sloučení).
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 16:23:04
Tak je samozrejme otazkou postoje. Vy si muzete myslet, ze neni nutne tahnout vyvoj, ja si myslim, ze je. Tedy za predpokladu, ze se OO chce stat opravdu rozsirenym kancelarskym balikem. Pokud to komunite bude jedno a budou se placat mezi sebou, jak jsou dobri, ignorovat pozadavky uzivatelu, eventuelne primo na vetsinu uzivatelu kaslat a posilat je ke konkurenci, kdyz se jim to nelibi, tak ano, pujde to i komunitne.
Pravdou je, ze to ani jeden z nas (ja teda urcite, u Vas po pravde nevim :-) ) nevyresi.
user avatar Ondra.kl
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 18:20:53
sem se nepřesně vyjádřil, měl jsem na mysli "táhl hlavní vývoj OOo". Klidně se může stát že vývoj OOo pod oraclem půjde do kytek, protože na to bude sám a nebude to chtít financovat, kdežto vývoj LO může být mnohem dynamičtější díky lepší správě projektu a větším prachům od Googlu, Novelu, Red Hatu, caconicalu a dalších.
user avatar pxe
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
30. 09. 2010, 08:24:06
Staci, ked odidu hoc aj dvaja, co vsetkych okolo "strhli", hnali dalej a cele to pojde... ale, asi to vidim moc v tmavych farbach.
user avatar Frantisek Dobrota
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
30. 09. 2010, 22:16:53
Tuto obavu plně chápu, protože právě takové BFU mám ve firmě. Ale naprosto stejné to je při přechodu na novou verzi MS Office. Když se podíváme na vývoj Office tak nejmenší problém byl mezi 97 a 2000. Office XP a 2003 jsou také úplně jiná než 2007, kde je přechod nejobtížnější. A už jsou tu Off2010 a za chvíli Off2011 nebo kdo ví co. A za 5.000,- Kč, resp. 4.990,- Kč je to fajn na jeden PC, ale já bych to musel dát na 80 PC. To je cca 400 tis. To už není zanedbatelná částka za Word, Excel, Powerpoint, One Note a Outlook, jejichž rozhraní se v další verzi změní a budu je muset každý měsíc aktualizovat a budu další z řady uživatelů-testerů, než v Redmondu pochopí, že by na trh měli uvádět odladěné produkty. Tak za to mi to rozhodně nestojí. Snad pochopí i státní úřady, že jsou také jiné formáty, než docx a xlsx. Pak se podpoří i vývoj alternativ, jako je tomu u Linuxových distribucí a OO, resp. LibreOffice nevyjímaje. -FD-
user avatar Jirka
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
30. 09. 2010, 23:05:26
Souhlasím, pro 80 PC to je částka, která už stojí za to, aby se vyčlenil IT, který si s tím bude "hrát". Pro malou firmu, jakou je naše, byl spíš problém, že se každé 3 měsíce vydala nová verze OOo, která se musela nainstalovat a pak se zjistilo, že je třeba rozházené číslování odstavců (resp. každý začínal od jedničky), nebo nešlo COPY-PASTE z Calcu do Writeru, takže se musela nainstalovat zpátky starší verze. Přeci jenom na MSO je spousta dokumentace, používá to víc lidí a je i "oficiální podpora" MS. Takže výhoda "zadarmo" byla přebita totální ztrátou času při instalacích. Převládla frustrace, že není zpětně kompatibilní formát, který se prezentuje jako jediný správný a otevřený. Podotýkám, že OOo jsme používali od verze 1.0. Takže jsme teď přešli na MSO. Na 5 let máme snad pokoj. Možná jsem naivní, ale OOo propásl svou šanci, teď ji dostal MS...
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
30. 09. 2010, 23:44:28
Naprosto souhlasim s potrebou otevrenych formatu ve statni sprave i s tim, ze MSO je proste o poznani drazsi.
Nicmene, pokud Vam vadi mesicni aktualizace, nevim, jak pak resite aktualizace OO, ktere prakticky neexistuji, oproti MSO, ktere se Vam instaluji samy, tudiz zadne mesicni otravovani. Nehlede na to, ze i dnes neni problem pouzivat treba verzi XP, ktera je stara temer deset let a porad je s OO srovnatelna.
A jestli jste nekde testerem, pak rozhodne vice na OO, nez MSO.
Pri 80 PC (patrne win, kdyz pripoustite i MSO) uz je nejspis stejne spravujete skrze domenu a aktualizace resi WSUS. Pak se o tech 80 stroju vcetne MSO postara jeden spravce site na zanedbatelny uvazek.
Nejsem zastance MSO a sam pouzivam OO, ale chtelo by to spetku objektivity...
user avatar pxe
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
2. 10. 2010, 21:40:51
400tis? Za 80 licencii je uz neaka zlava, urcite to nie je zadarmo, ale nenasobme to jednoduchu 80x... A BFU urcite nepotrebuje One Note, PowerPoint...

OO som pouzival este od StarOfficu, mam ho zo "zotrvacnosti" stale na pocitaci nainstalovany a vzdy si nainstalujem poslednu verziu aby som vedel co je nove, ale minuly rok som si nakoniec kupil Office.

Stalo to peniaze? Stalo, mam problemy, nemam... To jedine ma ako "opicu" zaujima.

LO alebo ako sa teraz bude volat, len aby to nedopadlo ako textove editory na linux, ktore vedia +/- to iste, jeden to, iny to a ziadny... aj ked je pravda, ze UltraEdit je uz pre Linux.
user avatar Jarek
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
2. 10. 2010, 02:49:11
Právě, že naopak, co jsem zatím měl možnost vidět, tak ve verzi 3.2.1 nahradil Oracle stávají velice vydařené ikony ikonami tak příšernými, že stěží rozeznáš writer od calcu. Libre office navrací staré openoffice ikonky.
user avatar PetrV
Odpovědět
ikony
2. 10. 2010, 14:10:27
Máte naprostou pravdu. Když se tu na webu poprvé objevil jejich návrh, zaujala mě jejich jednoduchost, ale byl jsem z toho trochu v rozpacích. Každopádně - pro vše existuje záplata :-) Stačí zazálohovat soubor soffice.exe z předchozích verzí, který v sobě má "nacucané" ikonové schéma - a to pak nasosat ve Windows v Možnostech složky.
LibreOffice používá opravdu staré dobré ikony.
user avatar kano
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
5. 10. 2010, 10:59:36
Kde se dá legálně koupit krabicová verze MS Office za 5000? To by mě opravdu zajímalo... Všechno za tuhle cenu jsou attach key, které se můžou instalovat (resp. aktivovat) pouze na novém počítači.
user avatar Jirka
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
7. 10. 2010, 00:22:38
Ofic. cena je myslim 8500 vc. DPH. Na netu jsem to sehnal za 6886, tj. nejakych 5700 bez DPH. To je realna cena pro platce DPH. Je to krabice, ktera se da oficialne nainstalovat na 1 PC + 1 NTB jednoho uzivatele...
user avatar Žužo
Odpovědět
LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 14:09:55
Žiaľ, ja to, páni, nevidím tak ružovo, ako niektorí tu v diskusii. Nechcem byť zlým prorokom, ale to je počiatok definitívneho konca OO alebo ako sa bude (na krátky čas!) volať po novom... Sám patrím medzi skalných používateľov, nadšencov a propagátorov OO, ale teraz som stratil akúkoľvek nádej.... Lebo len na čistom nadšení sa takýto softvér, ak má mať profesionálnu kvalitu, budovať nedá... Veľké silné softvérové spoločnosti majú teraz v kríze vážne problémy a partia nadšencov, ktorá bude LO vylepšovať po večeroch... no, zázrakom už neverím! A ešte jedna vec. Pýtam sa, prečo by mal Oracle darovať značku, za ktorú zaplatil? Neviem pán Pastierik, či máte auto, dajme tomu, že máte, a prečo mi ho nedarujete? Veď ste zaň zaplatili - aj za produkt aj za jeho značku (Škoda, Honda, Ford, VW, Opel alebo neviem akú...)
user avatar Pavel
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 16:05:54
Ale Oracle (dříve Sun) neprogramoval hlavní část už dávno, byl jenom přispěvovatelem a správcem projektu. Do projektu přispívá celá komunita a další velké firmy. Tyto projekty už dávno nestojí na jedné firmě nebo jednotlivci.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 16:31:08
JA myslim, ze v tomto pripade to proste "zadarmo" bude problem. Korporace do OO nejdou, protoze jsou s tim problemy a nema to kdo vyresit. Prece jenom Linuxove distribuce se daji zaplatit (mastne, ale taky jsou to nejaky prijmy).

Kdyby OO nasadilo symbolickou cenu radove stokorun pro jednotlivce, myslim, ze by se naslo dost lidi, kteri by byli ochotni zaplatit petinu ceny proti MSO a "konecne" by se na tom zacalo vydelavat a rada problemu s nedostatkem casu na opravy chyb a podobne by zakonite byla vyresene. To mi nikdo nevyvrati. Pokud jsem na necem financne zavisly, nemuzu delat slepeho.
user avatar j-pastierik
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 16:57:43
Neviem, prečo spomínate moje meno - článok je správa, ktorá opisuje to, čo sa stalo a teda v nej nie je obsiahnutý môj osobný názor.

To, čo som napísal v diskusii - že dúfam, že vývoj pôjde lepším smerom - nemá nič spoločné so značkou a je mi jedno, či sa to bude menovať LibreOffice či hocijako inak. Podporuje to Google, Novell..., čo nie sú práve slabé firmy, preto by som to až tak čierno nevidel.

Inak stiahol som, nainštaloval, skúsil pridať rozšírenia (okrem jazykových však iné nešli), nešli odinštalovať ani rozšírenia, ktoré boli súčasťou distribúcie, tak som LibreOffice zatiaľ odinštaloval preč. Upozorňujem prípadných "testerov", že mi to pri inštalácii vo Windows odinštalovalo OO.o 3.2 (našťastie bez zmeny akýchkoľvek nastavení), takže som ho potom musel inštalovať nazad.
user avatar hanus
Odpovědět
LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 14:57:36
Např. KDE a Gnome jsou komunitní projekty a vyvíjejí se již dlouho a dobře a poměrně rychle, si myslím. Doufám a věřím, že nově i LibreOffice se stane rozsáhlým a dynamickým komunitním projektem.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
29. 09. 2010, 18:41:58
Tohle je špatné, moc špatné.
Přál bych si JEDEN, slovy jeden a ještě jednou jeden skutečně po všech stránkách funkční kancelářský balík.
Roztříštěnost v takovéto podobě je předzvěstí něčeho hodně špatného.
user avatar Frantisek Dobrota
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
30. 09. 2010, 21:38:02
Pánové a dámy, vaše černé předpoklady se věřím nepotvrdí. Zbytečně podléháte davovému šílenství a pokud již nějakou dobu pracujete s OO a používáte další SW pod licencí GPL, pak sami víte, že vývoj takového SW má někdy problémy a dokonce přeruší vývoj, ale u takhle velkého projektu to nepředpokládám. Vnitřní firemní politika spol. SUN byla, že všichni zaměstnanci, až na výjimky, museli používat OO. Máte pocit, že si najednou všichni v Oracle nainstalují MS Office? Těžko! A pokud vývojáři dokázali takhle rychle nastartovat nový projekt LibreOffice, nebude trvat dlouho a vše se ustálí. A jak již někdo výše napsal, jde o definovaný standard dokumentů. Takže jen přejdete na nový SW, ale dokumenty pravděpodobně budou plně kompatibilní. Nepanikařme... a hlavně nechtějme OO za pár drobných, protože pak skončí jako PC Suite 602. "Bezplatně" je eso v rukávu OO. -FD-
user avatar Jakub Neubauer
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
1. 10. 2010, 23:42:52
Samozřejmě - sebemenší zpoplatnění eliminuje OOo např jako standardní součást Linuxových distribucí. V tom je velká síla - že může OOo každý nejen použít, ale i DISTRIBUOVAT - to je řekl bych hlavní hybatel současného velkého rozšíření.

Věřím, že když přechází projekt oficiálně do komunitní formy, když už tak stejně de-facto fungoval, bude přínos. Minimálně je to férovější - netváří se to jako něco co není. Třeba se tak spíš odhodlají další přispěvatelé.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
2. 10. 2010, 15:15:04
Zrovna v pripade OO si nejsem jisty, jestli nejaka "komunita" neco vyresi.
Za tech nekolik let je rozsirenost OO porad slaba, protoze se nedokazalo zbavit porodnich bolesti a zakladnich chyb. Stejne tak logika ovladani odpovida "komunite" - nejednotnost, chaos, nelogicnost.
Ono vubec, kdyz se rekne komunita, predstavim si spis nejaky lidi na konci sveta, co se zrekli elektriny...
user avatar Vlastimil Ott
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
3. 10. 2010, 11:43:57
Neberte prosím mou reakci jako pokus o hádku. Musím totiž použít opět svůj starý argument - to tvrdíte vy.

To, že u nás panuje nějaká situace, kterou vy znáte ze školy, neznamená, že to platí celosvětově. Čeští uživatelé jsou v globálním kontextu neviditelní, co se počtu týká. Proto si myslím, že vaše závěry jsou neplatné.

Ohledně komunity - existuje mnoho přínosných a poučných textů, pokud o ně máte zájem, stačí je vyhledat.... Komunita je něco jiného, než co uvádíte vy.
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
3. 10. 2010, 13:02:40
No podivejte, pokud chcete vest nejakou diskusi a myslite si, ze to co jsem napsal, "ze si spis predstavim" je moje definice komunity a nepoznate nadsazku, tak to samozrejme bude tezka diskuse.
Jinak jsem o OO cetl treba i jak je zabugovany, jak issuezilla (nevim jestli to pisu dobre) plna leta neresenych chyb a podobne, jenom nevim, kdo to napsal, nevzpomenete si?
O tom, co vim a nevim si troufnu rozhodnout i sam. Kdyz jsem kdysi napsal neco o tom, jaka je situace ve skolach, odpalkoval jste me, ze VY PRECE VITE jak to chodi. Kdyz se pak resilo zajisteni fungovani ICT ve skole pod nejakym clankem, psal jste, ze byste rad vedel, jak to chodi... Takovych prikladu bych nasel i vic.
JEstli se mylim a korporace jednou na OO, no jiste, MS krachuje a OO je skoro vsude, ne? Vas dojem, ze ja se mylim, je stejne tak validni jako muj, ze nemylim (akorat kdyz se podivam jak se OO potaci, neprijde mi to jako trhak sezony).
Pane Otte kolik Jokoham je ve svete?
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
3. 10. 2010, 13:13:43
Pokomolil jsem to, spravne je to:
"V IssueTrackeru ale hnijí staré bugy, které nikdo nechce řešit, hromadně přibývají nové, stále více se od sebe liší edice (oraclovská vanilla vs Go-OO) a jaksi se čeká, až se "ti nahoře" vyjádří. "


Tomu rikam prosperujici projekt...
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
3. 10. 2010, 13:47:30
Podle tohoto: http://www.ciol.com/Developer/Open-Source/Feature/MS-Office-more-popular-than-OpenOffice-in-India/134959/0/
jsou naopak cesti uzivatele dobre viditelni, protoze patrime mezi zeme s nejvetsim nasazenim OO a v otatnich zemich je nasazeni nizsi.
user avatar Vlastimil Ott
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
2. 10. 2010, 12:27:29
Souhlasím, napsal jsem delší komentář na svůj blog:

http://www.e-ott.info/2010/09/28/softwarove-projekty-mandriva-linux-a-openoffice-org-maji-silnou-konkurenci-sve-vlastni-kopie
user avatar cechi
Odpovědět
LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
3. 10. 2010, 02:44:10
Toto je bohužel naprostý nesmysl a začátek konce tohoto balíku. Sbohem OO... Troufám si tvrdit, že v 99% případů je Oo používán pouze kvůli úspoře oproti Office, v případech kdy se firmám a jednotlivcům nechce platit za SW. Kvalitu balíku v těchto případech nikdo neposuzuje, hlavní jsou nulové náklady.
Obávám se, že celá bublina kolem Oo splaskne (nic jiného to není, uživatelé jsou dle mé zkušenosti hnáni motivem úspory) a nezbude pořádná alternativa Office.
user avatar Vlastimil Ott
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
3. 10. 2010, 11:56:01
Nemáte pravdu. Takto úspěšně funguje vývoj mnoha projektů (KDE, GNOME, kernel), jen OOo byl kočkopes. Konečně to dostává smysl.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
4. 10. 2010, 13:22:59
Naštěstí nesdílím váš názor. Sice na fóru najdete po chvilce hledání seznam (pro mě) nejkřiklavějších a dlouhodobě neřešených problémů, ale OOo je opravdu dobrý projekt. Mimochodem, nová verze přináší další vylepšení - takřka okamžité načítání šablon pro Impress (i když jich mám desítky).
Vím, že MS Opice má v mnoha ohledech navrch - je rychlejší, asi i méně hw náročná a tak. Nicméně způsob práce je v OOo myslím příjemnější, ve finále.
A ještě něco. Já teď už nějaký pátek MS Office nepoužívám, kromě Outlooku, verze 2007 se svým příšerným UI u mě "zabodovala". (Pro mě je prostě, po stránce vzhledu a užití, vynikající verze XP.) Tuhle jsem tam dělal cosi v PowerPointu a hle, nemůžu nic najít... vše krásně poschované v ribbonu na těch nejneuvěřitelnějších místech. Pak jsem se nechtíc přepnul do jiného programu, který jsem měl otevřený, asi na půl sekundy jsem koukal, než mi došlo, že je to jeden modul OOo... a bral jsem to jako příjemnou změnu.
Uvádím to jako malý postřeh, že uživatelské prostředí OOo není žádné terno - jeden třináctiletý kluk, se kterým komunikuju, právě kvůli němu OOo odmítá - ale je jednoduché a snadno čitelné. A to je přece nejdůležitější!! Přece program nemám na to, abych se koukal na barvičky, já se v něm potřebuju orientovat a něco dělat!
user avatar Mitic
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
7. 10. 2010, 09:19:25
Když nemohu něco najít v MSO2007, osvědčilo se mi pravidlo: Hledej to tam, kde to nejméně čekáš. Opravdu to funguje...
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
7. 10. 2010, 18:49:31
Potvrzuji. Zdá se to neuvěřitelné, ale je to tak. Taktéž se mi to vyplatilo. Zlatý MS Office XP. Když už tedy.
user avatar teq
Odpovědět
LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
5. 10. 2010, 12:15:29
prihlad z praxe jedna nejmenovana CSSZ (duchodrari) majici 100 pc + -, bude pristi rok nakupovat na vsechny pc licence win7 pro a off2010 buss. rekneme ze i po sleve selectu se cena na jednu masinu vysplha 9000,- a to z 95% uplne zbytecne aby mohli vytvaret dokumenty ve formatu docx a sikanovali tim ostatni.... presel jsem jinam mam tu 120 kompu a 4 roky jsem nemusel koupit ms office licenci, vsude bud stary office nebo kdo ma novy komp tak uz jen openoffice... dokonce je ma vedouci s 50 podrizenymi, ktery tabulkujou jak o zivot a z pocatku to byl boj... ale ted o nich vubec nevim...
user avatar Frantisek Dobrota
Odpovědět
Re:LibreOffice začína - nová verzia kancelárského balíka
14. 10. 2010, 15:04:13
Souhlasím, protože většina uživatelů používá z kancelářského balíčku většinou jen textový editor a to ještě způsobem ala psací stroj. U běžných úředníků ani nemůžete předpokládat, že by vytvářeli makra nebo programovali ve VisualBasicu. Jen velmi těžko vysvětluji, že existuje něco jako formátování a stylování dokumentů. Stejně narazím na odklepané mezerníky všude tam, kde je třeba něco zarovnat nebo odsadit. Výhodu OO vidím i v možnosti mobilní verze. Nevím o tom, že by MS Office bylo možné nosit na flashce. OO mi vyhovuje v základních funkcích a možnosti používat kdykoliv a kdekoliv stejnou verzi programu, jehož rozhraní je mi známé. A protože jsem v tomto optimista, věřím v neustálé zdokonalování, zlepšování a odstraňování chyb. -FD-

Přidat názor

 

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích najdete v nápovědě. Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu.

 
Július Pastierik

Július Pastierik

 

Public Relations

Stylové doplňky, které změní každý styl – průvodce módou do kanceláře

Vy­tvo­řit sty­lo­vý a pro­fe­sio­nál­ní out­fit do kan­ce­lá­ře není jen o vý­bě­ru ob­le­če­ní. Klí­čem k do­ko­na­lé­mu vzhle­du jsou také vhod­ně zvo­le­né do­plň­ky, které do­da­jí va­še­mu out­fi­tu oso­bi­tost a šmrnc. Ať už jde o ele­gant­ní ka­bel­ky, jem­nou bi­žu­te­rii nebo o vý­raz­něj­ší kou­sky, správ­né do­plň­ky mohou pro­mě­nit i jed­no­du­chý out­fit v něco mi­mo­řád­né­ho.

Pokračování ...


 
 
woo jaw demo hz