LibreOffice 4.4

LibreOffice Je tady nová verze kancelářského balíku LibreOffice – s přepracovaným uživatelským rozhraním, novými písmy, podporou pro OneDrive a SharePoint nebo plně funkčním podepisování PDF výstupů.  

V souladu s časovým plánem byla vydána verze 4.4 kancelářského balíku LibreOffice. Novinek je velké množství. V první řadě má nová verze výrazně kvalitnější kód než všechny verze dřívější, čehož bylo dosaženo automatizovanou analýzou zdrojových souborů. Celkový počet opravených chyb (počítáno oproti verzi 4.3.4) všeho druhu překročil 2,5 tisíce.

Verze 4.4 přichází s podstatně přepracovaným uživatelským rozhraním, obsahuje také nová svobodná písma Carlito a Caladea (podobná proprietárním písmům Calibri a Cambria) a řadu nových šablon. V oblasti podpory formátů lze zmínit například ještě kvalitnější podporu OOXML a různých formátů firmy Microsoft, přidání podpory pro Adobe Pagemaker či MacDraw nebo konečně plně fungující podepisování souborů PDF.

Nová verze také podporuje práci s úložišti Microsoft OneDrive a Microsoft SharePoint, má efektivnější a intuitivnější práci s prezentacemi, posiluje využití OpenGL (včetně přechodů v prezentacích; zatím k dispozici jen pro Windows) nebo poskytuje nové nástroje pro práci se sledováním změn.

Připravujeme recenzi nové verze LibreOffice.

(Jako ve škole) Průměr: 1.57 | Hodnotilo: 7
 

Komentáře

user avatar LuboK
Odpovědět
LibreOffice 4.4
29. 01. 2015, 15:29:42
Len taka mala otazocka: "Celkový počet opravených chyb všeho druhu překročil 2,5 tisíce." - to je pocet opravenych chyb oproti verzii 4.3.0, alebo 4.3.6, alebo akej?
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:LibreOffice 4.4
29. 01. 2015, 16:57:29
Je to oproti verzi 4.3.4, už jsem to do článku doplnil.
user avatar LuboK
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice 4.4
30. 01. 2015, 07:34:13
Takze podla toho je verzia 4.4.0 skor vhodna do ostreho nasadenia ako 4.3.4 (asi).
Kazdopadne u mna uz je nainstalovana a testujem. Ak by sa zmrvil nebodaj nejaky dokument, este sa da vratit naspat do starsej verzie dokumentov, ktore mam v Dropboxe.
Niektore RTF a DOC subory vytvorene v MS Office mi to stale otvara nekorektne (plavajuce tabulky odplavali...).
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
30. 01. 2015, 09:05:58
Nedoporučuji příliš pospíchat s ostrým nasazením pod Windows. Narazil jsem totiž na kritickou chybu, která dovoluje spustit LO 4.4 jen jednou a pak už ne (už ji ohlásil někdo jiný, tak jsem jen přidal zkušenost na Windows Vista): https://bugs.documentfoundation.org/show_bug.cgi?id=88800
user avatar Michal
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
1. 02. 2015, 16:25:18
Tak já na Win7 zaím nezaznamenávám žádné problémy (krom toho, že se mi při prvním startu po instalaci načetly ikony v nějaké obří velikosti).

Mimochodem, nevím co to tu na webu máte za zvláštní chybu už několik let (od té doby co tu chodím), že pokud chci napsat reakci na komentář nebo nový komentář z diskuze (bez úvodního článku, ke kterému je diskuze), tak to nejde, ale pokud se přepnu na článek a sjedu dolů na diskuzi, tak už je to v pořádku.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
1. 02. 2015, 17:29:34
Obrovské ikony - Nástroje | Možnosti | Zobrazení a dejte si tam velikost ikon Malá. S tímhle se většinou setkávám na Linuxu, ve Windows poprvé.

Ad web. Openoffice.cz přejde na wordpress, který bude pořešený jinak, na úpravách této stránky se tak už nepracuje.
user avatar Michal
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
2. 02. 2015, 01:35:06
Jo, vím kde se to nastavuje, ale i tak díky.
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
1. 02. 2015, 17:35:26
Těžko říct, kdy přesně se ta chyba projevuje (s čím ve Windows nastává nevhodná interakce). Snad se to podaří brzy vyřešit.

To s tím komentářem jsem příliš nepochopil. Psát komentář bez přechodu na článek (ať už přes odkaz v hlavním proudu nebo třeba přes odkazy vpravo dole, kde jsou nejnovější komentáře) přece nejde. Jinak že občas diskuse v používané CMS zlobí (a dělají to nedeterministicky, což je nejhorší; často například chybí "Odpovědět" u komentáře), víme, ale příčinu se nepovedlo zjistit. Připravujeme ale přechod na WordPress, takže by to mělo být brzy minulostí.
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
1. 02. 2015, 20:13:20
Takže už je to jasné - přestane to fungovat, když se zapne OpenGL. Zřejmě to má nějaký problém s implementací OpenGL v ovladači (NVIDIA) nebo s nějakou knihovnou.
user avatar Michal
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
2. 02. 2015, 01:38:05
Ad komentáře: Sleduju nové komentáře pomocí RSS a to mě přesměruje na diskuzi, kde je jenom nahoře odkaz na článek a na této stránce nejdou vkládat komentáře, je nutné přejít na stránku s článkem. To jen pro upřesnění. Nicméně pokud bude WP, tak je to v cajku, je to dobrý systém.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
2. 02. 2015, 01:41:07
Ano, je to tak, víme o tom.
user avatar Kalda
Odpovědět
LibreOffice 4.4
1. 02. 2015, 15:27:37
Tak první zkušenosti (Mac OS):
+ Když vezmu cca 5MB XLS (v. 97) vytvořený v MSO, tak poprvé, co mi ho LO načítá rychleji, než MSO.
- nějaká chybka při "zamykání" souborů při práci v síti, nebo mám něco "blbě" nastaveno... Pokud v jednom počítači otevřu výše zmíněný MSO soubor, tak v druhém dostávám: "Při sdíleném přístupu k * došlo k chybě.". Dříve to dostal druhý počítač read-only. Zokušel jsem upravovat oprávnění souboru i složky (aby si to mělo kam zapsat nějaký ten svůj "dočasný soubor"), ale neprošlo to...
user avatar neutr
Odpovědět
Re:LibreOffice 4.4 zkušenosti s MAC
2. 02. 2015, 13:34:32
To co popisujete vypadá jako problém sdílení. Sdílení ve formě P2P (měl bych napsat rovný s rovným, ale je to pojem z jiné oblasti i když vztah popisuje dobře) je dán jen Calcům. Ostatní typy dokumentů mají práva podle přednostního otevření. Ti kdož přijdou jako druzí musí otevírat kopii. Sdílení takových dokumentů pak spočívá ve sloučení. Druhá varianta je jen pro čtení.

Takže to Read Only (jen pro čtení) je verze pro otevření druhého a dalšího uživatele (současné připojení více uřivatelů). Nevím ale je možné, že se dotaz jak otevřít (kopie, nebo jen pro čtení) nekoná a hopne to hned do té druhé možnosti. Jde to ale nastavit.

Pravdou je, že jsem ještě verzi 4.4 ani neotestoval. Lukáš varoaval před nestandardním chováním Windows. Může to být jen problém podobný problému Win 7 - tedy že se to připně na lištu a pak se to nechce otevřít v jiné kopii, ale Vistu nemám a riskovat pád nechci. Mám hodně práce.
user avatar Kalda
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice 4.4 zkušenosti s MAC
2. 02. 2015, 18:12:49
No tak už se mi podařilo zjistit, co způsobuje chybu...
Pokud přistupují klienti na server přes AFP, tak se tato chyba vyskytuje. Pokud se klienti připojí přes SMB, tak se chyba nevyskytuje.

U starších verzí v pořádku fungovalo i na AFP, navíc jsem pročítal Bugzillu a stejnou chybou už v minulosti trpěl i OO.
user avatar Kalda
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice 4.4 zkušenosti s MAC
5. 02. 2015, 19:43:12
Tak jen pro info, pokud by to někdo taky řešil: https://bugs.documentfoundation.org/show_bug.cgi?id=89052
user avatar Karel z Brodu
Odpovědět
LibreOffice 4.4
2. 02. 2015, 21:11:44
Až bude opraveno dalších 2000 chyb, tak to už snad bude fungovat.Jenom aby při těch opravách tam "nenasekali" chyby další.
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:LibreOffice 4.4
2. 02. 2015, 23:34:37
V každém softwaru jsou chyby. A že při opravách chyb mohou vznikat jiné chyby, nebo že se dokonce původní chyba ani neopraví a jen vytvoří se nová, je jasná věc. Třeba takový Microsoft by mohl vyprávět...
user avatar LuboK
Odpovědět
LibreOffice 4.4
3. 02. 2015, 12:15:03
LO 4.4.0.3, WIN7-64. Neide zmenit styl ikon. Je vidiet trochu zakryte policko na zmenu velkosti, ale styl uz nie.
Som v tom sam?
user avatar Miro
Odpovědět
Re:LibreOffice 4.4
3. 02. 2015, 12:44:16
Je potřeba myší trochu zvětšit rámeček okna, pak se zvětší i pole pro styl ikon.
user avatar LuboK
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice 4.4
3. 02. 2015, 13:11:02
Hmm, ozaj :-)
Az by som cakal, ze sa taketo okna prisposobuju obsahu same. No nic.
Kazdopadne Dakujem za radu.
user avatar Miro
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
3. 02. 2015, 13:42:37
Řekl bych, že to je další chyba této verze.
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
3. 02. 2015, 14:51:59
Je to tak, v dřívějších se to nestávalo.
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
3. 02. 2015, 14:57:08
Ohlásil jsem: https://bugs.documentfoundation.org/show_bug.cgi?id=89078
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice 4.4
4. 02. 2015, 15:02:07
Pozor, změna, moje hlášení bylo označeno jako duplikát tohoto: https://bugs.documentfoundation.org/show_bug.cgi?id=87876

A mimochodem například Němci jsou na tom ještě o dost hůř než my:
https://bug-attachments.documentfoundation.org/attachment.cgi?id=112820
user avatar Marie Propperová
Odpovědět
LibreOffice 4.4
2. 03. 2015, 21:31:44
Zlobí mi v Libre písmenka, mám ho ve windows 8. A když píšu tak je to chvíli v pořádku a najednou jakoby se zbláznila a začnou se překrývat, nebo uplně mizet. Nevíte prosím někdo v čem by mohl být problém? Dělá to windows?
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:LibreOffice 4.4
3. 03. 2015, 00:43:01
Důvodů může být víc, například může být problém s ovladačem grafické karty. Máte vypnuté OpenGL (Nástroje -> Možnosti -> LibreOffice/Zobrazení, obě políčka s popiskem obsahujícím "OpenGL" by měla být prázdná)? Pokud ne, zkuste ho vypnout (zrušit zaškrnutí zmíněných políček). Pokud by problém přetrvával, zkuste zrušit ještě zaškrtnutí políčka Použít hardwarovou akceleraci.
user avatar JC
Odpovědět
LibreOffice 4.4
21. 03. 2015, 17:00:03
Uložím-li soubor *.odt s heslem, po znovu otevření nejsou vidět obrázky - "Chyba při čtení" (mám windows 7 home).
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:LibreOffice 4.4
21. 03. 2015, 17:53:26
Před týdnem to bylo nahlášeno, týká se to jen obrázků ve formátu JPEG: https://bugs.documentfoundation.org/show_bug.cgi?id=90010 Chyba vznikla při snaze Matúše Kukana o zvýšení rychlosti.
user avatar Zvedavec
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice 4.4
23. 03. 2015, 12:26:35
Ještě, že se to týká JEN jpg... :-)
user avatar David
Odpovědět
LibreOffice 4.4
30. 03. 2015, 12:56:54
Dobrý den,
je možné použití multi-user této verze ? tzn. instalace na server - využítí jedné instalace více uživateli ? Pokud anoi prosím o info jakým způsobem toho docílit

Děkuji

David G.
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:LibreOffice 4.4
30. 03. 2015, 18:43:10
Dobrý den,
jednak lze takto instalovat pomocí zadání parametrů příkazové řádky, mnohem lepší je ale použít nástroj Separate Install GUI (dříve měl postupně několik různých názvů, tento je aktuální): https://flosmind.wordpress.com/si-gui/

Lze s ním snadno nainstalovat i více verzí paralelně (na server i místní počítač). Nástroj umí i sám stahovat instalační soubory.

Mimochodem to je dobrý námět na článek, děkujeme.
user avatar David
Odpovědět
LibreOffice 4.4
31. 03. 2015, 07:31:19
Dékuji za odpověď.
user avatar Tono
Odpovědět
LibreOffice 4.4
15. 04. 2015, 13:52:18
Dobry, po preinstalovani na 4.4.2.2 (z 4.2?, alebo 4.3? neviem) mi na subory *.doc, ktore bezne otvaralo pise chybu "Toto nie je WinWord97" subor a potom to cele zamrzne. Pre *.xls subory vypise "vnutorna chyba importu". wXP 32 SP3.
Kde moze byt problem?
user avatar Lukáš Jelínek
Odpovědět
Re:LibreOffice 4.4
15. 04. 2015, 14:04:59
To těžko říct. Možná by pomohlo LO odinstalovat a znovu nainstalovat. Je možné, že se nějaký soubor nezaktualizoval. Upgrade by sice měl fungovat bez problémů, ale zcela vyloučit nějaké potíže samozřejmě nelze.
user avatar Tono
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice 4.4
15. 04. 2015, 16:11:38
takze:
preinstalovanie - nepomohlo
uplny uninstal a instal - nepomohlo
uplny uninstal a instal 4.3.6 - doc funguje, ale otvaranie xls nepomohlo
"Chyba pri citani. Vnutorna chyba pri importe"
Podobnu hlasku to da aj pri pokuse o ulozenie prazdneho listu
"Chyba pri ukladaní dokumentu Bez_názvu1: Chyba pri čítaní.
Vnútorná chyba pri importe."
nechapem...
user avatar Jan
Odpovědět
LibreOffice 4.4
19. 04. 2015, 12:49:14
Tiez riesim problem s otvaranim suborov z NAS.(Mint 17.1, LibreOffice 4.4). V pripade ak chcem otvorit dokument (odt, doc, docx...) priamo z NAS LibreOffice ho neotvori. AK ho najskor skopirujem do PC, otvori ho bez problemov. PDF, filmy, fotky z NAS bez problemov. Skusam hladat nejaky navod, zatial sa mi nedari. Predchadzajuca verzia LibreOffice instalovana priamo s MInt fungovala bez problemov. SKusi niekto poradit?
user avatar Josef Srnka
Odpovědět
LibreOffice 4.4
5. 07. 2015, 12:55:50
Po počátečním vcelku hladkém provozu reaguje nyní LO 4.4 velmi pomalu a Calc jen trvale hlásí "neodpovídá". I pouhé otevření souboru uložených dosud jako .xls je často nemožné a tím méně práce s ním. Ví prosím někdo, v čem je chyba? LO pracuje na Windows 8 (notebook).

Děkuji. Josef
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:LibreOffice 4.4
5. 07. 2015, 13:16:24
Zkusit přejmenovat uživatelský adresář v adresáři Data aplikací (AppDtata či tak nějak), pokud nepomůže, kompletní reinstalace LO. Pak dejte vědět.
user avatar Josef
Odpovědět
LibreOffice 4.4
5. 07. 2015, 17:41:29
Děkuji za promptní reakci. V adresáři AppData jsem nalezl pouze soubory týkající se zřejmě instalace Windows 8 a proto jsem LO přeinstaloval. Tentokráte jsem zvolil verzi 4.3.7, která má být stabilnější. Bohužel, výsledek je stejný, a jak writer, tak calc na povely neodpovídají. Lze udělat ještě něco jiného? Děkuji předem.
Josef
user avatar Petr Valach
Odpovědět
Re:LibreOffice 4.4
5. 07. 2015, 18:26:32
Ta cesta je C:\Users\VAŠE JMÉNO\AppData\Roaming\libreoffice

Zkuste to, jinak to vidím na nějaký špatný ovladač.

Přidat názor

 

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích najdete v nápovědě. Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu.

 
Lukáš Jelínek

Lukáš Jelínek

Dlouholetý člen autorského týmu LinuxEXPRESu a OpenOffice.cz. Vystudoval FEL ČVUT v oboru Výpočetní technika. Žije v Kutné Hoře a podniká v oblasti informačních technologií. Ve volném čase rád fotografuje, natáčí a stříhá video, občas se věnuje powerkitingu a na prahu čtyřicítky začal hrát tenis.

 

Public Relations

Stylové doplňky, které změní každý styl – průvodce módou do kanceláře

Vy­tvo­řit sty­lo­vý a pro­fe­sio­nál­ní out­fit do kan­ce­lá­ře není jen o vý­bě­ru ob­le­če­ní. Klí­čem k do­ko­na­lé­mu vzhle­du jsou také vhod­ně zvo­le­né do­plň­ky, které do­da­jí va­še­mu out­fi­tu oso­bi­tost a šmrnc. Ať už jde o ele­gant­ní ka­bel­ky, jem­nou bi­žu­te­rii nebo o vý­raz­něj­ší kou­sky, správ­né do­plň­ky mohou pro­mě­nit i jed­no­du­chý out­fit v něco mi­mo­řád­né­ho.

Pokračování ...


 
 
woo jaw demo hz