LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org

Už když The Document Foundation oznámila vydání LibreOffice, mnohé distribuce GNU/Linux, včetně Ubuntu, nabídly podporu pro tento fork OpenOffice.org.  

Tým Ubuntu zahájil přechod z OpenOffice.org na LibreOffice a jak je patrno z emailové konference, bude LibreOffice zařazeno pro testování do verze Alpha 2 nového Ubuntu, a případně zařazeno do finálního vydání Ubuntu - Natty Narwhal.

V případě zájmu je možno testovat LibreOffice buildy pro Natty, Lucid a Maverick už teď. Navštivte stránku LibreOffice Packaging, kde najdete bližší informace včetně příslušných balíků. Přeinstalování starých OpenOffice.org balíků neprobíhá automaticky, musí se ručně odstranit.

(Jako ve škole)
 

Komentáře

user avatar Ondra.kl
Odpovědět
LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
4. 01. 2011, 13:08:54
Ubuntu nepřechází z OOo na LO ale z Go-oo na LO.
user avatar Josef Molnar
Odpovědět
Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
5. 01. 2011, 10:00:46
za celou dobu používání Ubuntu jsem tam měl vždy jen OpenOffice.org, v současnosti je to s logem Oraclu ... můžete prosím specifikovat? Pokud vím, tak Go-oo se dalo nainstalovat zvlášť, obdobně jako teď LO, ale výchozí bylo vždy OpenOffice.org, nebo se mýlím?
user avatar mark16561651
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
25. 01. 2011, 16:42:32
přitom bylo by se to dalo tak snadno vyřešit ... bylo by přece úplně jedno jak se ten program jmenuje (většinu uživatelů to ani nezajímá) kdyby hlavní ikona se jmenovala hezky česky "Kancelářské aplikace" a jednotlivé podikony by byly místo nesrozumitelného "OpenOffice.org Writer" pojmenovány hezky srozumitelně "Editor dokumentů", "Tabulkový kalkulátor", "Editor prezentací", "Návrhář letáků" a "Editor vzorců" ... bylo by po problému, bylo by jedno jak se to doopravdy jmenuje.

Myslim ze zdarma dostupny software by se mel ubirat touto cestou naproste srozumitelnosti, a ne zbytecnych nic nerikajicich trademarků .... vsude kde instaluji Firefox jeho ikonu automaticky prejmenuji na "Internetový prohlízec" a hadejte jaky to miva dopad, lide driv na tu ikonu ani neklikly a hned volali kde maji ten internet ? kdyz je to pojmenovane jako internetovy prohlizec ani je nezajima ze je to ve skutecnosti nejaky firefox, hned vidi na co maji kliknout aby dokoncili svuj projekt ....
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
25. 01. 2011, 16:56:46
Jestliže někdo nezná Firefox, tak bych ho s takovými znalostmi ani nepouštěl na internet. Takový blb je schopen natahat kdejakou podstrčenou havěť a zaplevelit tak celý komp.
Jestliže někdo neví, k čemu je Writer, těžko s ním splácá solidní dokument.

Prostě název je to nejmenší. Mně se taky Math špatně skloňuje, ale kvůli tomu si nedám nohu za krk.

Trademarky mi nevadí. Jestliže je někdo vyveden z míry proto, že má namísto MSIE Firefox, tak ať si zaplatí kurz základní počítačové gramotnosti nebo se vrátí na základní školu. Zase tak moc lidem do zadku lézt nemusíme.
user avatar Ondra.kl
Odpovědět
LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
5. 01. 2011, 12:33:44
Když se podíváte do menu "O produktu" tak tam najdete i info o tom kdo jej vytvořil - v případě ubuntu 9.10 je tam "This product was created by Debian and Ubuntu, based on Opanoffice.org." Je to tedy vlastní produkt Canonicalu založený na OOo.

Když srovnáte vlastnosti Oraclovského OOo, Go-oo a OOo v ubuntu tak zjistíte že OOo v ububntu je založené na Go-oo. Ubuntovské OOo i go-oo např. mají v Calcu na formátovací liště tlačítko na schování mřížky a umí obarvovat ouška listů už ve verzi 3.1.x. Kdežto oraclovské OOo tlačítko nemá a ouška bude umět obarvovat až v 3.3.
user avatar Josef Molnar
Odpovědět
Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
5. 01. 2011, 13:48:07
dekuju ... ano, v menu "O produktu" je to co jste napsal (mám Ubuntu 10.10, OpenOffice.org 3.2.1, OOO320m19 (Build:9505), ooo-build 3.2.1.4, Ubuntu package 1:3.2.1-7ubuntu1)
Neveděl jsem, že vlastně nepoužívám "čistokrevné" OOo ...
V Calcu jsem našel popisované tlačítko i funkci na obarvování oušek listů ... nikde ale není vysloveně zmínka, že za tím stojí Go-oo ... v článku jsem vycházel z uvedených zdrojů, zbytek se "doladí" v diskuzi.
user avatar PetrV
Odpovědět
LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
5. 01. 2011, 23:25:47
Promiňte, ale kdykoliv jsem si zkusil nainstalovat Ubuntu a checknul OOo, bylo to vždy Go-OO... prostě ubuntu instaluje Go-OO. Jelikož jde asi se změnou vlastníka Go-OO do kopru, je logické, že se bude instalovat LO.
Můj názor. Tvrdím, že opravdu je lepší používat produkt, který přece jen prošel určitými zatěžkávacími zkouškami, než něco, o čem vím, že to kdysi bylo stejně tak otestované, ale kdosi tomu připlácnul kupui flastrů a já nevím, jak se budou chovat. Go-OO jsem používal z čistě experimentálních důvodů a je pro mě značně nedůvěryhodné. Nejsem zcela spokojen s OOo - to nikdo, kdo s ním pracuje vážně - ale myslím, že ta stabilita, která je zřejmá, za to stojí. A to je Go-OO a LO ještě patchsetem, ne forkem... to by teprv byly alotrie.
user avatar ondra.kl
Odpovědět
Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
6. 01. 2011, 01:49:57
"Jelikož jde asi se změnou vlastníka Go-OO do kopru, je logické, že se bude instalovat LO."

Vlastníka změnilo OOo - ze Sunu na Oracle. Nicméně je OOo stále dostupné pod svobodnou licencí, takže je možné dělat patchsety a forky. Novel tedy může i nadále vytvářet go-oo. To že se rozhodl ukončit go-oo a převést svou podporu a vývojáře k LO je jeho vlastní rozhodnutí, které se samotnou změnou vlastníka OOo přímo nesouvisí.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re: vlastník
6. 01. 2011, 08:45:23
No jo, to jsem asi trošku pomotal. Go-OO je na novellovské edici jen závislé, tedy vychází z ní, ale jak to vlastně bude a zda nový vlastník Novellu bude pokračoval ve vývoji OpenOffice.org Novell Edition, to netuším.
user avatar Josef Molnar
Odpovědět
Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
6. 01. 2011, 07:16:00
Jak tedy zjistím konkrétně, jestli mám v Ubuntu OOo nebo Go-oo - všude v programu je psané jen OOo od Oracle ... pozná se to jen přes zde jmenované ikony či funkce?

K tomu nahrazení: nejedná se o hotovou věc, o zavedení LO do finální verze U 11.04 není definitivně rozhodnuto, vizte např. i zde: http://www.itworld.com/open-source/132546/ubuntu-libreoffice-replacing-openofficeorg-reports-premature
user avatar Ondra.kl
Odpovědět
Re:Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
6. 01. 2011, 07:46:45
Jak to zjistit? To je právě problém. Buďto vyzpovídáte vývojáře nebo porovnáte vlastnosti produktu a to jak se postupně šíří v jednotlivých verzích.

Čisté / vanila OOo získáte jen z ofic stránek. Na základě vanila kódu pak vznikají odvozeniny - go-oo, broffice, oxygenoffice a další. Ty jsou v současné době pouze odvozeninami - berou tedy základní kód a ten upravují. Nemají tedy samostatný odloučený vývoj. Tyto odvozeniny také zveřejňují zdrojové kódy (neověřoval jsem ale pouze předpokládám že by měly a že to dělají) a tak je mohou linuxové distribuce zařadit do svých repozitářů. A buďto zdroj přebírají tak jak je nebo ho uzpůsobují pro vlastní distribuci.

Je tedy v pořádku když je v "o programu" značka Oraclu a napsáno že jde o "produkt založený na openoffice.org" - a to je to důležité není to OOo ale produkt na něm založený.

V případě ubuntu bych to viděl takto: program kompilují lidi z canonicalu, přičemž lehce upravují kód go-oo které dost upravuje kód vanila OOo.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Re:Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
6. 01. 2011, 08:48:10
Asi s tím souhlasím, myslím, že je to tak, jak píšete, každopádně opakuji, že v Ubuntu jsem viděl Go-OO a poznal jsem to nejen podle změněných ikon.
user avatar Josef Molnar
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
12. 01. 2011, 15:05:32
Abych tedy rozptýlil i poslední pochybnosti - informoval jsem se ještě i na fóru Ubuntu, co tedy je v tomto OS za kancelářský balík a je to jak píšete → Go-OO. Dík za příspěvky :-)
user avatar j-pastierik
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
13. 01. 2011, 10:01:56
A aby som to "priklincoval", používam Ubuntu a mám v ňom Oracle OpenOffice.org (momentálne verziu 3.3 RC8 stiahnutú zo stránok http://download.openoffice.org/index.html ). Go-oo, ktorý bol súčasťou distribúcie, som odinštaloval a priamo z deb balíčkov som potom nainštalovať OO.o. Takže to, že niekto používa Ubuntu neznamená, že používa Go-oo či LO...

OO.o/Go-oo sa dá momentálne rozoznať napr. napr. podľa toho, že v nastaveniach povoľuje OO.o pravidelnú kontrolu aktualizácii (a to aj vo verzii 3.2), Go-oo túto funkciu nemá (prečo ju vyhodili, neviem).
user avatar Josef Molnar
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Re:Re:LibreOffice zřejmě v novém vydání Ubuntu nahradí OpenOffice.org
14. 01. 2011, 12:47:36
Souhlasím, že když někdo používá Ubuntu, že to neznamená, že používá Go-o nebo LO. Vycházel jsem z původního nastavení systému, kdybych si tam ručně instaloval OOo nebo Go-oo, tak bych si byl rozdílu vědom ;-)
user avatar mark156516
Odpovědět
Na základě této zprávy, přecházím na LibreOffice a končím s OpenOffice
25. 01. 2011, 16:25:29
Na základě této zprávy, přecházím na LibreOffice a končím s OpenOffice. Pokud o přechodu na libreoffice uvažuje ubuntu pak je to vážné, těm lidem věřím, asi je to dobrý krok. V licenčním zmatku kolem oraclu se nevyznám ale raději budu následovat ubuntu vývojáře ktere povazuji za super specialisty, než bandu kecálků na forech :-) pri veskere ucte ...
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Na základě této zprávy, přecházím na LibreOffice a končím s OpenOffice
25. 01. 2011, 16:39:22
Prosím, neurážejte. Lidé zde píšící se problematikou OOo zabývají řadu let. Ostatně o tom, že váš komentář není ničím jiným než vplodem kecálka na fóru, svědčí i jeho obsah a váš přístup.
Pokud se domníváte, že jste sešrotoval Šalamounovo lejno, pak vás z tohoto přesvědčení velice rychle vyléčím.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Na základě této zprávy, přecházím na LibreOffice a končím s OpenOffice
25. 01. 2011, 16:48:30
Domnívám se, že tato rozhádanost je přesně to, o co stojí komunita kolem LibreOffice. Velmi důrazně doporučuji redakci přehodnotit podporu LibreFoundation. Do vzniku toho paskvilu tu bylo všechno v pohodě. Teď sem leze kdejaká lama a snaží se nás učit ze základních počtů.
Název webu stále je openoffice.cz, nikoliv libreoffice.cz. Až dojde k přejmenování, dobrá. Ale stále je to web zaměřený na openoffice.org. A jen dodávám, kolego, i když váš příspěvek za komentář ani nestojí, že LibreOffice není forkem, ale pouze patchsetem, navíc totálně zabugovaným, jak vám ostatně potvrdí jeho uživatelé. Jestli jste snob a potřebujete se nutně vymezit vůči ostatním, tak prosí, nikdo vá v tom nebrání, ale budete litovat sám.

Mně jsou k smrti k smíchu všechny ty kecy "openoffice.org je fůůůůj, Oracle je fůůůůj, já budu používat LibreOffice". To píší bez pardonu stejní pitomci, kteří řvou "openoffice je fůůůj, já budu používat mrkvosoft office". Zaprvé nesnáším hodnocení softu na základě emocí. Já fakt nepochopím, jak někdo může získat ke kusu softwaru vztah hraničící se zamilovaností. Takový člověk je podle mě chudák. Soft je nástroj, ne rodinný přítel. Za další, a to je podstatnější, je Oracle ten jediný, kdo vyvíjí openoffice jako takový.

Tomuhle se snad ani nedá věřit...

Přidat názor

 

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích najdete v nápovědě. Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu.

 
Josef Molnar

Josef Molnar

 

Public Relations

Tajemství pohodlí – jak vybrat ideální dámské pyžamo?

Využíváte plně potenciál M365 a Microsoft Vivu?Správ­ná vol­ba noč­ní­ho oble­če­ní je ta­jem­stvím dobré­ho stylu a také hlu­bo­ké­ho a po­ho­dl­né­ho spán­ku. Po­ho­dl­né, ele­gant­ní, a někdy do­kon­ce svůd­né – ideál­ní pyža­mo je tako­vé, které způ­so­bí, že se bude­te cítit po­ho­dl­ně a krás­ná, do­kon­ce během od­po­čin­ku. Objev­te s námi, jak si vy­brat z na­bíd­ky Victoria’s Secret tako­vé noční oble­če­ní, které ne­bu­de pouze konej­šit vaše tělo, ale navíc ozdo­bí scé­nu, kterou je vaše lož­ni­ce – in­spi­ruj­te se a do­přej­te si každou noc trochu luxusu!

Pokračování ...


 
 
woo jaw demo hz