OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost

obecna.png Firma Krež, s.r.o. - stavebně-obchodní činnost používá kancelářský balík OpenOffice.org. Nemají problémy při výměně dat a vlastně ani žádné jiné. Přáli by si, aby programy vypadaly lépe. Článek vám řekne více.    

Proč používáte OpenOffice.org?

OpenOffice.org používame, pretože v časoch, keď sme začali rozširovať firmu, už nestačil len zakúpený program na účtovníctvo a wordpad. Už bolo potrebné vytvárať iné dokumenty, ako napríklad objednávky v tabuľkovej forme, „súpisy prác“, a pod., ktoré treba poslať emailom a nie faxom alebo poštou. Prelom nastal so zavedením internetu.

Pôvodne sme chceli postupne kupovať licenciu na MS Office, podľa toho ako pribúdali počítače do firmy. Potom, čo sme úplnou náhodou objavili OpenOffice.org v nemenovanom magazíne, sme od pôvodného plánu odstúpili. Presvedčili nás hlavne náklady a jednoduchosť používania. 0 € za všetky počítače versus cca 400 € za jeden počítač od MS. Školenia sme nepotrebovali, pretože ja ako technik vo firme sa aj poloprofesionálne venujem počítačom – programovať neviem, ale kolegov viem naučiť pracovať v programoch, ktoré k svojej práci potrebujeme. Tiež sa starám o bežnú údržbu počítačov.

Jací uživatelé, na kolika počítačích a kolik jich je?

V naší organizaci jej používajú cca 4 zamestnanci na 4 počítačoch. Všetko sú to THP pracovníci, viac menej pracujúci v teréne. Iba jeden počítač vo firme je desktop, ostatné sú laptopy.

Na jakých operačních systémech OpenOffice.org provozujete?

  1. Windows Vista 2 ks

  2. Windows XP 2 ks

Popište typ dokumentů, které obvykle vytváříte nebo zpracováváte.

Nejčastěji uživatelé vytvářejí tabuľky a textové dokumenty. Prezentácie sa veľmi nevytvárajú, ale stane sa :-). Skúšame si aj vytvoriť v Base na mieru šitú databázu, ale je to beh na dlhé trate.

Máte problémy při výměně dat, např. v případě souborů MS Office?

Problémy nemáme v tomto smere žiadne.

Od nás štandardne odchádza formát pdf, používame však aj MS formáty, ak je to potrebné.

Zhodnoťte kvalitu práce s kancelářským balíkem OpenOffice.org.

Práce s OpenOffice.org je jednoduchá a nie je problém si zvyknúť na niektoré odlišnosti.

Doporučil/a bych ho, protože je to opensource a šetrí náklady.

Vadí nám ovšem, že nemá trošku krajší dizajn, ale z funkčnej stránky nič.

Klady

  • zadarmo pre ľubovoľný počet PC

  • nezávislé od platformy

Zápory

  • systém aktualizácie

Je podle vás literatura a dokumentace k OpenOffice.org dostačující?

Výhradne ako zdroj používame openoffice.cz

Nápověda v programech mohla by byť trošku prehľadnejšia.

Byli byste ochotni věnovat finanční prostředky na úpravu vlastností OpenOffice.org nebo na vytvoření speciálního rozšíření?

Nevylučujem, ale museli by byť implementované naše požiadavky do novej verzie (verejne dostupnej).

Uveďte prosím informace o vaší organizaci a nezapomeňte také napsat své jméno a pozici či funkci.

Krež s.r.o.
Jesenského 374
061 01 Spišská Stará Ves
Ing. Matúš Kromka
technik; matus.kromka@krez_sk

www.krez.sk

(Jako ve škole) Průměr: 2.25 | Hodnotilo: 8
 

Komentáře

user avatar Bob
Odpovědět
OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
15. 09. 2009, 13:54:18
Já vám nevím - používáme OOo ve stavební firmě na cca 90 PC především pro vnitrofiremní potřeby. Jestli někdo tvrdí, že při výměně dokumentů ve formátu MSO nemá problémy, tak něco není v pořádku nebo prostě dokumenty v tomnto formátu nevyměňuje. Na každém oddělení máme i instalaci MSO, protože, ač fanoušek FOSS, jsem musel uznat, že s ODF bychom na trhu neměli šanci (v podmínkách výběrových řízení je zhusta požadavek na XLS a pokud dáte v Calcu uložit jako XLS, tak s použitelností takového dokumentu v excelu je to ruská ruleta (kde chybí jen jeden náboj, často žádný)). Jestliže někdo na 4 PC s Windows vidí jako výhodu OOo "nezávislé od platformy", tak to mi taky přijde výhoda "za všechny prachy" ...naopak, kdyby to byla svižná aplikace jen pro Windows, možná by si našla víc uživatelů než multiplatformí moloch. Pokud v té firmě nemají OOo co vytknout, ukazuje to jednoznačně na velmi omezené používání balíku, proto by možná udělali lépe, kdyby pořídili Works a v případě potřeby upgradovali na MSO. Srovnání O€ vs 400€ tedy taky pokulhává, MSO lze pořídit levněji a naopak si člověk musí dopočítat problémy, které se za 0 € ukrývají...
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
15. 09. 2009, 18:29:56
Bohužel - nenapsal jste jedinou větu, která by nebyla pravdivá. Proto jsem na rozpacích se známkováním dotazníku, protože zřejmě ve firmě OOo nepoužívají opravdu do hloubky. Kdyby tomu tak bylo, pocítili by velké rozčarování.
Pokud jde o kompatibilitu s OOo, ta se pomalu blíží nule... tím myslí použitelnost. Příměr s ruskou ruletou se mi zdá vhodný, ale já tvrdím, že OOo si nedokáže správně poradit s ŽÁDNÝM trochu komplikovanším dokumentem od MS Office.
user avatar Zvedavec
Odpovědět
OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
15. 09. 2009, 19:35:59
Pesimisti jedni zatraceni, pockejte jak to schytate... :-)
user avatar IrenaS
Odpovědět
OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
16. 09. 2009, 14:52:45
Problém s přenositelností dokumentu nevidím v OpenOffice.org, ale v uzavřeném formátu od MSO. Kdyby nebyl OOo zdarma ke stažení, MSO by nikdy nepřistoupil k tomu, aby prodával výhodné balíčky svého MSO domácnostem a studentům za směšné částky. A lidé by platili . . .
user avatar Bob
Odpovědět
Re:OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
16. 09. 2009, 21:01:48
Konkurenci OOo nezpochybňuju, le její význam bych nepřeceňoval - může jít taky o politiku proti nelegálnímu užívání kopií (raději z lidí dostanou něco, než nic). MS je si vědom, že právě ve sféře, kde slevnil - domácnosti, je to jakástakás konkurence. V podnikové sféře MSO konkurenci bohužel zatím nemá a to zhruba od dob, kdy jsem pracoval se StarOfficem v OS/2 3.0 (to píšu jen proto aby bylo vidět, že vývoj OOo sleduju a nejsem zarputilý zastánce MS ;)

Pokud jde o přenositelnost formátů, tak uživateli je jedno kdo za co může. Ten řeší jediné: funguje/nefunguje. A k uzavřenosti asi tolik: jen ve formátu to nebude, ODF je otevřený a jeho možnosti jeho importu a následovné práce s ním v MSO jsou zhruba na stejné úrovni jako je tomu v případě importu MSO formátů do OOo.
user avatar RobertN
Odpovědět
OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
16. 09. 2009, 21:52:52
" OOo si nedokáže správně poradit s ŽÁDNÝM trochu komplikovanším dokumentem od MS Office" - skutečně jste to psal 15.9.2009??? Spravuji PC v advokátní kanceláři, kde je OO nasazen a nevybavuji si, že by mne někdo za poslední rok kontaktoval, že něco nefunguje/nevypadá, jak by mělo. Myslím, že tak v 80% případů se pracuje s textovými dokumenty, tak 15% prezentace, zbytek tabulky. Je pravda, že dokumenty ven v 90% případů odcházejí jako PDF /jde o to, aby nebyly editovatelné - no jo, já vím, že to jde, tak řekněme ... jednoduše editovatelné ;))/, ale dovnitř chodí leccos.
Mimochodem, dost významným důvodem pro nasazení OO v daném místě bylo to, že umí generovat PDF "zmáčknutím knoflíku" a výsledek je *velmi* kvalitní. (O peníze nešlo skoro vůbec. Prostě někdo - mimo kancelář, někde na školení - předvedl OO majiteli a ono se mu to líbilo, protože to fungovalo a bylo to stabilní.)
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
16. 09. 2009, 22:04:20
Ano, psal jsem to 15. 9. a myslel jsem to naprosto vážně. Formátování u textových dokumentů jde do kopru, OLE obejtky a video v Impressu/PowerPointu nepoužitelné, o vzorcích nemluvě.
Bohužel.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
16. 09. 2009, 22:07:34
A k tomu exportu do PDF. Mám tu na kompu několik separátně oddělených OS, tak můžu dělat kouzla. Vygeneroval jsem s pomocí OO PDF a chtěl ho otevřít v jiném OS (všechno to jsou windowsy). Co se stalo? Soubor šel otevřít, ale ne PŘEČÍST. Protože mu chyběly fonty....
Takže bacha na to. Radši používejte archivační formát A-1, tam by neměl být problém. Pokud ale nasypu do OO nějaké fonty, které nejsou systémové a mohly by chybět, použiju radši PDFCreatore anebo rovnou Acrobat Distiller.
S písmy je to vůbec potíž, word umožňuje písma embedovat, OO nikoliv...
user avatar redakce OpenOffice.cz
Odpovědět
Re:Re:OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
17. 09. 2009, 11:23:27
» S písmy je to vůbec potíž, word umožňuje písma embedovat, OO nikoliv.

Dvě minuty googlování a vím, že nemáte pravdu. Vy jste to nehledal?
user avatar redakce OpenOffice.cz
Odpovědět
Re:Re:Re:OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
17. 09. 2009, 11:47:36
http://wiki.openoffice.cz/wiki/Jak_vlo%C5%BEit_p%C3%ADsmo_do_PDF_%28embed%29
user avatar redakce OpenOffice.cz
Odpovědět
Re:Re:OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
18. 09. 2009, 10:01:58
Ještě se chci zeptat na tohle:

" Pokud ale nasypu do OO nějaké fonty, "

Jak to myslíte? Fonty se přece berou ze systému, píšete "které nejsou systémové". Jak je tam tedy vkládáte a proč? Přijde mi to zajímavé a nevím, co tím myslíte, tak díky za vysvětlení.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Re:Re:OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
19. 09. 2009, 13:42:53
Moje nedokonalost. Myslel jsem pouhé použití nesystémových fontů, tedy takových, které byly přidány nějakou třetí stranou. Dá se celkem očekávat, že nebudou přítomny v repozitáři fontů u příjemce.
user avatar PetrV
Odpovědět
Ale ne!
17. 09. 2009, 20:10:56
My si vážně nerozuměli. Myslel jsem embeding do ODF. To jsem nenapsal, takže se omlouvám. Vkládání psíma do PDF považuju za samozřejmost.
Ještě jednou, sorry.
user avatar redakce OpenOffice.cz
Odpovědět
Re:Ale ne!
18. 09. 2009, 09:59:26
Omlouvat se nemusíte, akorát si říkám, že bychom měli začít sepisovat, co OOo umí, protože poslední dobou mám pocit, že dělám něco špatně, když vcelku bez problémů vytvářím poměrně propracované dokumenty (ve Writeru).

Takže vkládání fontů do PDF umí, do ODT neumí a je to vlastnost, ne chyba. Vývojáři zřejmě mají důvod, proč to nechtějí naprogramovat. (Osobně si myslím něco podobného.)
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Re:Ale ne!
19. 09. 2009, 13:44:32
Opravdu jsem toho mínění (jsem naprosto přesvědčen), že nemožnost vkládání písem je slabost, nikoliv vlastnost. Nedávno jsem to řešil v Impressu (říkal jsem si, proboha, co s tím, když to vypadá tak pěkně, ale Vláďa to na kompu tenhle font rozhodně nemá?).
user avatar Miroslav Petřek
Odpovědět
OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
18. 09. 2009, 20:22:34
OpenOffice používám od verze 1.0, důvod byl zcela opodstatněný, nechtěl jsem nelegální soft a tak toto bylo schůdné řešení. Musel jsem se vše naučit používat, ale vše se zmáklo a dnes jsem plně spokojený. Další důvod v použití OO byl ten, že mnou vyhovená skripta nikdo nemohl otevřít, takže jsem tak chránil svůj majetek. Propracovanost writeru je na dobré úrovni, psal jsem s tím bakalářskou, diplomovou práci. Koupil jsem si MS Office 2007, mám to naintalované, ale nějak tomu nemohu přijít na chuť. Osobně si myslím, že OO je vhodné používat i ve firmách, avšak člověk si musí pořádně uvědomit, k čemu to použije. Co se týče kompatybility, i MS office mnohdy rozhází něco ze své starší verze. Nejde o to, určit, co je lepší a nebo horší. Jde o to určit, že OO je vzkutku dobrý počin. Kdo chce psa bít, vždy si hůl najde. Spíš by se mělo poděkovat těm všem, kteří stojí za OO a těm, kteří jej chtějí užívat ve firmách i když mnohdy nastanou potíže. Ale o tom to všechno je, aspoň člověk zjistí nové možnosti a nutí jej to k ativitám.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
19. 09. 2009, 13:48:55
Ano, jsem velmi vděčný, děkuji, a tak dále.
Ale jestli chce někdo fanaticky, zaslepeně, naivně řvát "používejte MS Office 2007 zadarmo", tak je pro mě člověkem neznalým. Takže spíš se ohrazuji vůči divné kampan, kterou po startu OOo 3 předvedl Sun. Mimochodem, nová řada přišla podobně jako MS Office po 4 letech. Dovoluji si suš poznamenat, že rozdíl mezi MS Office 2003 a 2007 je pořádný (a netýká se jen vzhledu), kdežto v případě OOo naprosto minimální. Ale humbuk kolem toho pořádný. Nepochopitelné. TO je to, co mě žere. OOo má k dokonalosti daleko. Je to pro mě stále spíše něco jako beta verze. Pro mě je OOo hotov ze 40 procent. K plně použitelnému programu se vším všudy chybí ještě hooodně dlouhá cesta, můj střízlivý odhad je pět let.
PS: Myslím to naprosto vážně a vím, proč to tvrdím.
user avatar Mach
Odpovědět
OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
19. 09. 2009, 10:45:00
Kompatibilita formatu nikdy nebude stoprocentni. S tim se MUSITE smirit.

Nejsem zaslepeny fanatik OSS, takze si dokazi realne predstavit, kde je skutecne MS Office nutnosti. V ostanich pripadech plne postaci OO.org. Jak jsem vypozoroval, lide ho nechteji pouzivat bud z neznalosti nebo pocitu menecennosti, podradnosti. V mnohem za to muze masivni reklamni "masaz" Microsoftu vcetne "Office pro domacnosti". Takto si "vychvava" dalsi generaci "spokojenych" uzivatelu. Staci se podivat na http://www.microsoft.com/cze/office/studenth/default.mspx. Superlativy se to tam jen hemzi. Tomu SUN (Novell) opravdu kunkurovat nemuze. MS si (na rozdil od SUNu) muze dovolit "nakoupit" armadu programatoru. SUN jich ma asi 60, kolik jich ma MS se nikdy nikdo nedozvi.

Osobne pouzivam OO.o doma (Linux) a OO.o v praci (Windows). Jedno uzivatelske prostredi, jeden format souboru. Me to takto vyhovuje. Chcete-li si vsak kupovat licence k MS Office, je to vase svobodne rozhodnuti.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:OpenOffice.org používá firma Krež, spol. s r. o. – stavebně-obchodní činnost
19. 09. 2009, 13:55:28
Víte, ono se to má asi takhle.
OOo má celkem ohavný vzhled, což některé uživatele trochu odrazuje.
Dále, leckdy je jeho chování nepochopitelné (chci říci neintuitivní), např. co se číslování odrážek a seznamů apod. týče. Ale především:
Bylo tu opakovaně zmíněno, že MS Office má celou řadu problémů a chyb atd. Trvám však na tom, že nejsou takové povahy, že by to bylo něco tak základního, jako je nefunčkní dialogové okno apod.!!! Jak je vůbec možné, že s takovou chybou jde OOo do světa? Jak je možné, že se to nějaká komerční společnost naprosto vážně opovažuje poskytovat i podnikatelské sféře? Nevím, co si o tom mám myslet. Drzost? Nezměrná a neopodstatněná pýcha? Vždyť to jsou tak strašně viditelné, otrsvující, život zničující chyby, že prostě není možné, aby někdo tohle předkládal světu jako "vlastnost" programu.
Když jsem byl testerem, tak jsem tyhle chyby naprosto nekompromisně hlásil, a šéf hleděl na to, aby byly odstraněny. Protože jsme měli k zákazníkovi nějaké závazky. Sun žádné takové nemá, a tak evidentně OOo žolí, jak může.

Přidat názor

 

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích najdete v nápovědě. Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu.

 
redakce OpenOffice.cz

redakce OpenOffice.cz

redaktoři OpenOffice.cz

 

Public Relations

Stylové doplňky, které změní každý styl – průvodce módou do kanceláře

Vy­tvo­řit sty­lo­vý a pro­fe­sio­nál­ní out­fit do kan­ce­lá­ře není jen o vý­bě­ru ob­le­če­ní. Klí­čem k do­ko­na­lé­mu vzhle­du jsou také vhod­ně zvo­le­né do­plň­ky, které do­da­jí va­še­mu out­fi­tu oso­bi­tost a šmrnc. Ať už jde o ele­gant­ní ka­bel­ky, jem­nou bi­žu­te­rii nebo o vý­raz­něj­ší kou­sky, správ­né do­plň­ky mohou pro­mě­nit i jed­no­du­chý out­fit v něco mi­mo­řád­né­ho.

Pokračování ...


 
 
woo jaw demo hz