Proč používáte OpenOffice.org?
OpenOffice.org jsem začal používat před třemi lety. Po ročním testování jsem balík nasadil na všechny počítače naší společnosti. Občasné nedostatky software vyřeším u večerní kávy a následující týden proškolím uživatele jak na daný problém vyzrát. 99 % uživatelů Microsoft Office nepotřebuje. Pro 99 % uživatelů je i OpenOffice.org luxus. Je to stejné jako s mobilním telefonem. Voláte, posíláte sms, ale nutně „potřebujete“ přístroj za xy peněz a funkce nikdy nevyužijete. Pokud se člověk oprostí od pocitu chtění a dokáže pravdivě definovat to, co chce s balíkem dělat, dojde v mnoha případech k tomu, že na psaní dopisů a vytvoření tabulek pro zákazníka OpenOffice.org stačí. Ten, kdo potřebuje specialitky, musí připlatit a jít jinou cestou.
Jací uživatelé, na kolika počítačích a kolik jich je?
Cca 10 uživatelů v práci (jednatelé, účetní, obchod, výroba, sklady) a cca 5 uživatelů doma.
Na jakých operačních systémech OpenOffice.org provozujete?
-
Windows XP
Popište typ dokumentů, které obvykle vytváříte nebo zpracováváte.
Texty (dopisy, objednávky), tabulky (ekonomika, cenové nabídky), personalistika (formuláře).
Máte problémy při výměně dat, např. v případě souborů Microsoft Office?
Občas se vyskytne problém. Máme jednu licenci Microsoft Office a novější formáty přeukládáme do staršího formátu. Tím se většinou vyhneme deformacím. Jedná se hlavně o *.docx a *.xlsx. Naštěstí jde většinou jen o neznalost na straně odesílatele. Má přednastaveno *.docx, nebo *.xlsx, ale jeho uživatelské schopnosti mu naštěstí nedovolují vytvořit něco, co by přeuložením ztratilo funkci. OpenOffice.org formáty bohužel nikdo nezná a nemá smysl o nich se zákazníkem diskutovat.
Formát pro výměnu dat je *.pdf. Když to musíme předat čitelně pro další úpravy, tak *.doc, *.xls.
Zhodnoťte kvalitu práce s kancelářským balíkem OpenOffice.org
Je to z pohledu uživatele asi jako z Microsoft 2007 skočit do Microsoft 2003.
Doporučil bych ho, protože v 99 % uživatelům splní jejich potřebu něco napsat a spočítat.
Chyb je dost, ale pokud má člověk hlavu k přemýšlení, najde cestu jak chybku obejít. Některé formuláře bylo třeba předělat, protože …. to není Microsoft Office.
Klady
-
první funkční volný software, na který jsem narazil
-
převody do *.pdf
Zápory
-
pomalý start (lze zrychlit)
-
v Calcu automatický filtr jen pro jeden list (ostatní definovat ručně)
-
u sdílených listů v Calcu nelze vkládat poznámky k buňkám (možná to jde, zatím jsem to nenašel)
-
v některých případech Calc počítá jinak než Excel (docela divoké zjištění, když uživatel v Excelu běžně počítá i s textovou buňkou aniž by to tušil – nutno opravit všechny tabulkové formuláře)
-
našel bych ještě několik chybek … ale je to nutné tady vypisovat?
Je podle vás literatura a dokumentace k OpenOffice.org dostačující?
Knihy nikdo nečte.
Používáme webové zdroje.
Nápověda v programech je dostačující.
Nejrychlejší je komunikovat v nějaké skupině uživatelů a předávat si poznatky. Pokud všichni hledají řešení, je to plýtvání časem. Vždy se dohodneme, kdo to vyřeší a já to pak najdu nebo se někde zeptám :-). Tímto děkujeme našemu externímu správci sítě.
Byli byste ochotni věnovat finanční prostředky na úpravu vlastností OpenOffice.org nebo na vytvoření speciálního rozšíření?
NE
Uveďte prosím informace o vaší organizaci a nezapomeňte také napsat své jméno a pozici či funkci.
SCHUPKE s. r. o.
Provozní 5494/4
Ostrava - Třebovice
Jan Schupke
www.schupke.cz
Další sdělení
Další sdělení nemám. Ať si každý pracuje v tom, co mu vyhovuje.
Používáte ve firmě, škole či organizaci kancelářský balík OpenOffice.org? Stáhněte si dotazník Používáte OpenOffice.org?, vyplňte jej a pošlete nám jej (redakce@openofficecz). Budeme rádi, když se v rubrice Používají OpenOffice.org objeví další příspěvky. A k tomu potřebujeme vaši spolupráci. Děkujeme.