Novinky v OpenOffice.org 3.3

obecna.png Nových vlastností a různých vylepšení je v této verzi mnoho,  například barevná ouška listů v Calcu nebo více šablon v Impressu. Přinášíme vám přehled vybraných novinek verze 3.3.  

Tento článek vyšel v létě a pojednával o plánovaných vlastnostech. Většina z nich se také dočkala realizace.

Po úspěšné instalaci spustíte kancelářský balík OpenOffice.org z nabídky pracovního prostředí. Pokud chcete vyzkoušet vývojovou verzi, nainstaluje se vám do domovského adresáře, odkud ji musíte ručně spustit (testováno na Mandriva Linuxu). Objeví se startovací centrum, které je díky změně majitele odlišné od předchozích verzí. V testovacím režimu se nám nezobrazilo logo OpenOffice.org vlevo nahoře.

Začnete pracovat s dokumentyZačnete pracovat s dokumenty

Setkáte se také s novým splashscreenem neboli logem produktu, které se zobrazuje během startu.

Nový splashscreenNový splashscreen

Obecné změny

I přesto, že jste odinstalovali starou vezi OpenOffice.org a nainstalovali 3.3, zřejmě vám na disku zůstaly soubory s nastavením z předchozí verze. Firma Oracle uvádí, že vylepšila migraci vlastního nastavení uživatelského prostředí OpenOffice.org, např. panelů nástrojů.

Co to znamená? Toto vylepšení se snaží sloučit změny uživatelského prostředí provedené uživatelem ve staré verzi s novou verzí kancelářského balíku. Funguje pouze nedestruktivně. Znamená to, že jen přidává položky, ale nic nemění. Uživatel se tedy nemusí rozhodovat, jestli povolí nebo zakáže změnu uživatelského nastavení. Špatným rozhodnutím by si totiž připravil nejednu horkou chvilku v budoucnu.

Pro uživatele linuxového prostředí GNOME má verze 3.3 také dobrou zprávu. Při odhlášení ze systému je v případě neuložených změn v dokumentu zobrazen dialog s výzvou k uložení. Uživatelé tak nepřijdou o svou práci.

Jedna z kosmetických úprav se týká některých formulářových prvků. Nyní vykreslují text stejným způsobem jako okolní dokument, aby lépe „zapadly“.

Nový panel nástrojů HledatNový panel nástrojů Hledat

Podívejme se, co se změnilo v oblasti hledání v dokumentu. Uživatelé jistě přivítají nový, jednodušší dialog pro hledání v textu. Má podobu malého panelu nástrojů. Původní vyhledávání samozřejmě zůstává, nový panel je doplňkem pro rychlejší práci.

Další z vlastností, která zvyšuje komfort práce, je nový tiskový dialog. Mimo jiné umožní přímý tiskový náhled a konečně také tisk více stran dokumentu na jeden list papíru u všech komponent OpenOffice.org!

Tiskový dialog pro nastavení více stran na jeden list papíruTiskový dialog pro nastavení více stran na jeden list papíru

Je také nutné zmínit, že je nově integrována podpora středoevropských jazyků při digitálním podepisování dokumentů. Dalším vylepšení je karta Bezpečnost, která přibyla ve vlastnostech dokumentu – bude zde možné zadat heslo pro otevření nebo sdílení, případně určit, že se má dokument otevřít jen pro čtení. Také se objevuje přepínač Record changes, který má zřejmě funkci sledování změn přiblížit očím uživatele (najdete ji v Úpravy | Sledování změn | Záznam). Ovšem to je zatím jen náš dohad.

Nová karta Bezpečnost ve vlastnostech dokumentuNová karta Bezpečnost ve vlastnostech dokumentu

OpenOffice.org nyní dokáže do PDF dokumentu vložit („embed“) čtrnáct základních fontů (Times, Helvetica, Courier v různých řezech, plus symboly). Dosud to bylo možné jen v případě použití subformátu PDF/A (archivního).

Calc

Podívejme se, co nám vývojáři připravili nového v tomto modulu. Dobrou zprávou pro ty, kdo často používají import CSV dat do Calcu, je to, že má nové volby pro zpracování čísel a většina nastavení z dialogu se ukládá pro opakované použití. Další dobrou vlastností v modulu Calc, ale spíše kosmetickou, je možnost nastavení barvy oušek listů. Ve vlastnostech listů přibyla také funkce pro zachycení událostí – je možné definovat makro, které se provede při kliknutí na list, při výpočtu vzorce a dalších událostech.

Události listu a možnost přiřadit jim makraUdálosti listu a možnost přiřadit jim makra

Edice Go-oo podporuje barevná ouška listů už nějakou dobu.

Barvy oušek listů v CalcuBarvy oušek listů v Calcu

V některých případech se vám může stát, že máte v Calcu úzký sloupec, ale v některých buňkách máte čísla s mnoha desetinnými místy. Ta by se do úzkého prostoru nevešla, proto vývojáři přišli s automatickým počtem desetinných míst u obecného formátu v závislosti na šířce sloupce. Znamená to, že „zbytek“ desetinných míst se skryje a není vidět. Všechna čísla ve vybrané buňce jsou ale vidět v řádku pro zápis vzorců.

Teď se podíváme na Průvodce daty neboli kontingenční tabulku. Máte-li ji vytvořenou, vložený automatický text může být změněn přímou editací uživatelem. Také u této vlastnosti je nutné říci, že verze Go-oo toto podporuje již delší dobu. Kontingenční tabulka má teď nové dialogové okno pro řazení, skrytí či zobrazení položek.

Při importu datových údajů do Calcu z formátu HTML je možnost vybrat si jazyk. Tato volba totiž ovlivňuje, jakým způsobem bude import proveden a jak budou čísla analyzována. Jedná se o data, čas, čárky/tečky oddělující jednotky od desetinných čísel apod.

Grafy

Některé změny se udály také ve vytváření a přizpůsobení grafu. Nově bude možné vkládat přímo do nich textová pole a základní grafické objekty jako čáry, obdélníky, blokové šipky atp., protože v nabídce Zobrazit | Panely nástrojů přibyl nový panel – Kreslení.

Nové možnosti přidávání textu nebo objektů do grafuNové možnosti přidávání textu nebo objektů do grafu

Také popisy os grafu umožní využít více hierarchických úrovní. Úpravy doznají i výchozí parametry při vytvoření grafu – větší výchozí velikost grafu, větší velikost fontů, datové body nebudou ohraničeny černou čárou, dočkáme se realističtějšího vzhledu pro 3D grafy (viz obr.) apod.

Writer

V tak propracovaném editoru, jakým Writer bezesporu je, můžete také najít několik nových nebo přinejmenším rozšířených možností. Je například vylepšena nabídka Formát | Změnit velikost písma o několik možností: prvního velkého písmene, velkého písmene každého slova, záměna malých a velkých písmen.

Je znát vylepšení v dialozích slovníku synonym, dělení slov a jazyka. Když máte například vybrané slovo, do kontextové nabídky přibyla možnost zvolit si jeho synonymum. Velmi se také zpřehlednilo dialogové okno slovníku synonym. Alespoň ve vývojové verzi (anglicky) je velmi přehledné. Změnilo se i dialogové okno pro dělení slov. Doufáme, že i česká verze bude vypadat podobně. Změnil se také formát uživatelských slovníků, používá kódování UTF8.

Nové rozhraní slovníku synonymNové rozhraní slovníku synonym

Impress

V Impress se udála malá revoluce. Pokud si při založení nové prezentace zvolíte Ze šablony a z rozbalovacího pole pak Pozadí prezentace, budete se (konečně) divit. Je tam celá škála nových pozadí, ne dvě jako dosud.

Rozšířená nabídka pro pozadí prezentaceRozšířená nabídka pro pozadí prezentace

Nabídka Vložit | Snímek má další možnosti pro výběr vzhledu dalšího vkládaného snímku. Také nabídka Formát | Návrh snímku doznala změn a nyní bude možné vzhled hotového snímku změnit jednodušším způsobem. Můžete se také těšit na vylepšenou podporu pro úzké fonty. V důsledku to znamená, že se vám do prezentace vejde více textu.

Pokud máte zájem o bližší informace, navštivte stránku Feature freeze testing 3.3 a seznamte se s podrobnostmi.

Fit & trim ("v kondici a štíhlý")

Vývojáři odvedli opravdu velký kus práce. Rozcestník pro verzi 3.3 shromažďuje další informace, včetně přesného data vydání, které se rýsuje ve druhé polovině září. Připomínáme všem čtenářům, že český lokalizační tým velmi ocení vaši pomoc při překladu nebo korekturách. Na všem pracují dobrovolníci a jimi se můžete stát i vy - přidejte se!

(Jako ve škole) Průměr: 1.76 | Hodnotilo: 21
 

Komentáře

user avatar mam
Odpovědět
Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
3. 08. 2010, 11:26:39
Dodatok: Calc bude podporovat az 1048576 riadkov.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
4. 08. 2010, 16:24:49
Rád bych využil této poznámky a zeptal se čtenářů, s kolika řádky (maximálně) se při své práci setkali v Calc nebo Excelu. Připadá mi totiž, že honba za počtem řádků není u programů tohoto typu adekvátní a opodstatněná.
user avatar Ondra.kl
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
4. 08. 2010, 17:27:24
normálně tak do 3000, ale když potřebuju naimportovat log z mailserveru za 3 měsíce tak by se mi těch řádků šikl i milión ;)
user avatar FFirewall
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 09:14:09
Je jiz overeno, ze 65535 radku v CALCu (ci radeji obecne spreedsheetu) je nekdy malo. Pres milion radků je jiz dostacujici rezerva, ale nemusi byt na dlouho. Pokud se nekdy v budoucnu podari limit radků omezit na nekonecno, bude jen lepe.
user avatar FFirewall
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 09:19:36
Honba za nekonecnym poctem radků byva opodstatnena hlavne v sestavach ktere jsou generovany prostrednictvim Excelu (ci do budoucna CALCu?) automaticky dejme tomu skripty ci aplikacemi/servery, ktere prostrednictvim napr. skriptů vyuzivaji ke generovani vyslednych sestav prave Excel ci CALC.
Pokud se sestava generuje jednou denne ci tydne, je to celkem bez problemu. Pokud se generuje jednou do mesice, byva nekdy pocet radků 65535 malo ci na hranici. Pokud si nechate vygenerovat sestavu za cely rok ci nekolik let v ramci vselijakych statistik, potom se jen modlite, aby vam Excel ci CALC nezhavaroval prave na nedostatku radků.
user avatar mirekl
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
6. 08. 2010, 07:18:31
Osobne jsem pracoval s daty, ktera mela 95000 radku. Neni mi jasne, proc je takovy problem misto 216 , tedy 65536, pouzit treba 232 , tedy 4294967296. To by jiz byl docela jiny, asi jiz dostatecny pocet. :-) Navic, pokud by to bylo narocne na cas, lze prepnout do "enhanced modu"... Nejsem programmer, muze nekdo osvetlit?
user avatar Vladimír Vojta
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
9. 08. 2010, 14:09:11
Ad počet řádků v tabulce:
Setkal jsem se s tabulkou s cca 15 000 řádky. Autor ji používal v podstatě jako databázi, z které pomocí automatického formátu filtroval potřebné údaje.
Oproti stejným datům nacpaným do klasické databáze byla tato tabulka rychlá jako šnek. :-(
user avatar PETR
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
10. 02. 2011, 06:59:24
no tak já osobně si větší data natáhnu přes ODBC rovnou do kontingenční tabulky ... ale pravda je že mám kolem sebe spoustu lidí co tohle kouzlo nedokážou ocenit :D
user avatar tc
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
10. 02. 2011, 23:43:18
Osobně jsem párkrát pracoval s něco okolo 300.000 řádků, ale byly to vyjímky, to jen co se týká toho maxima
user avatar exExcelak
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
21. 02. 2011, 12:08:14
Konvertujem starsie formaty DBF do tabuliek a vyberam z nich este nejake udaje, kedze ide o niekolko rocne databazy celej firmy, je tam tych riadkov trochu viac. Vlastne preto som presiel od Excelu k OO Calcu.
user avatar Stružák
Odpovědět
Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
3. 08. 2010, 20:46:45
Copak chci tak moc, když si přeju hezké grafy? :( Viz http://michal.struzsky.cz/graf_07
user avatar Ondra.kl
Odpovědět
Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
3. 08. 2010, 21:04:48
... a brání vám něco je vytvářet?
user avatar Stružák
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
3. 08. 2010, 21:19:30
mně evidentně ne, proto je, věřím, vytvářím :D - redakci zřejmě něco brání
user avatar redakce OpenOffice.cz
Odpovědět
Re:Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
3. 08. 2010, 23:39:36
Nebudu tady vymýšlet zbytečný text, shrnu to do konstatování, že vy jste grafik, já ne. Grafy dělám blbě, vy jste ale netrávil čas editováním článku a blablabla.

Máte pravdu, já vám to neberu. Jediné, co s tím můžeme dělat, je to, že ty články bude chystat autor, který bude mít čas a dostane honorář. Redakce má totiž tolik práce a nedostatek grafického vkusu, že to asi lepší nebude.

Autoři nejsou. Poraďte, jak to máme řešit. Škaredé grafy rozhodně nejsou naším záměrem ani cílem.

(Mimochodem jste ve své verzi zcela pominul smysl grafu, šlo tam o tu šipku.)

- Ott
user avatar uzivatel
Odpovědět
redakce OpenOffice.cz
15. 02. 2011, 13:37:15
Dobrý den.
Neplánuje se do OpenOffice přidat více druhů písma?
Předem děkuji za odpověď.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
4. 08. 2010, 00:02:13
Četl jsem váš článek, asi máte pravdu, ale prosím, tenhle konkrétní příklad byl vytvářen kvůli něčemu jinému. Pan redaktor chtěl ukázat, jak vypadají nové 3D grafy a že lze užít šipku, popisek. Tady nebyl účelem vytvořit smysluplný graf, je to jen pro ilustraci.
Nicméně v článku podáváte dobrý návod na kvalitní provedení grafu. Popravdě je tam několik momentů, které se mi líbí, díky za něj. Chtěl byste pracovat pro openoffice.cz? :-)
user avatar Petr
Odpovědět
Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
4. 08. 2010, 13:51:04
Prostě prudič.
user avatar Viktor z VŠCHT
Odpovědět
Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 10:28:46
Taky bych si ho do diplomky nevložil, ale už jenom to téma (prodej foukacích harmonik) tě musí trknout, že to není myšleno jako reprezentativní publikace statistických dat, ale totálně polopatická ukázka nové funkce (ta šipka, kterou jsi do svého grafu neumístil). Ale nic není totální, pokud se srazíš s totálním ignorantem.
user avatar Stružák
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 17:24:57
Já se nesnaším provokovat ani prudit. :) Jenom se, marně, snažím smést 3D grafy z povrchu zemského. A hold, když už někde narazím na něco, co se mi nelíbí, tak si v hlavě maluju, jak by se to dalo udělat lépe (a neplatí to jenom o grafech). No a protože jenom pro moji hlavu toho je škoda, tak to zpracuju do koukatelný podoby. :)
user avatar Bloud
Odpovědět
Re:Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
6. 08. 2010, 11:13:31
Me by ani nevadil 3D graf,jako spis necitelnost grafu. Nezobrazuje hodnoty a popisky osy x jsou vyhozene do legendy bokem. To aby clovek lustil dlouho. Misto jednoho mrknuti oka.

Toto odeme neni rejpani do autora clanku. :) Clovek ani nemusi byt grafik, aby vytvarel citelne grafy :)

At graf klidne hnusnej, ale at je citelnej.
user avatar PetrV
Odpovědět
Prosííííím!!!!!!!!!
7. 08. 2010, 23:49:13
Možná vám to uniklo, ale tento článek NENÍ o tvorbě grafů funkcí! Je o novinkách v nové verzi OOo!!!!
Děkuji proto, že již k tvorbě grafů sem nebudete nic psát. Děkuji.
user avatar redakce OpenOffice.cz
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
8. 08. 2010, 23:46:05
Mně to čitelné přišlo, ale budu na to myslet. Stačí zvětšit písmo legendy? Nebo ještě něco bychom měli dělat lépe?

Díky za komentáře, jsou pro nás cenné. Málokdy se ozve kritika, která je konstruktivní. Díky, potřebujeme ji.
user avatar redakce OpenOffice.cz
Odpovědět
Re:Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
8. 08. 2010, 23:44:25
"Já se nesnaším provokovat ani prudit. :) Jenom se, marně, snažím smést 3D grafy z povrchu zemského. A hold, když už někde narazím na něco, co se mi nelíbí, tak si v hlavě maluju, jak by se to dalo udělat lépe (a neplatí to jenom o grafech). No a protože jenom pro moji hlavu toho je škoda, tak to zpracuju do koukatelný podoby. :)"

Já jsem za vaši reakci vděčný - opravdu. Jenže novinky se týkají lepších 3D grafů a vkládání objektů (šipek, bublin) do grafů. Přiznávám, že jsem vzhled grafu nějak moc neupravoval a soustředil se na prezentaci těchto dvou věcí. Proto jsem zvolil prodej foukacích harmonik (=hloupost).

Chtěl bych vám nabídnout prostor pro realizaci - vytvoření plakátů a letáků propagujících OpenOffice.org. Pokud vás to oslovuje, budeme rádi, když se nám ozvete na redakce@openoffice.cz. Plakáty by sloužily všem uživatelům, měly by volnou licenci.

Díky za komentáře, budeme na to myslet, i když jsou naše možnosti někdy poněkud omezené (prostě nejsme grafici).

Vl. Ott
user avatar Juhele
Odpovědět
Re:Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
13. 08. 2010, 10:09:27
Zdravím,
koukal jsem na vaše grafy a musím bohužel konstatovat jednu věc - sice možná hezky čitelné a jasné ale fádní.

Ono dnes dost záleží i na vzhledu a spousta grafů slouží spíše jako ilustrační - tj. pro porovnání "toho je hodně a toho méně/více", kde i 3D graf poslouží v pohodě.

Sice uznávám, že ne vždy je nutné honit 3D - sám dělám občas takové pseudo-3D sloupečky, kde 3D efekt docílím použitím axiálního přechodu vhodné barvy - tj. nijak nezasáhnu do čitelnosti grafu a přitom vypadá mnohem atraktivněji.

Taktéž onen pruhový graf se dá pořešit třeba použitím průhlednosti apod. To, co jste vytvořil, sice možná odpovídá představám o čitelnosti a přesnosti, ale je to s prominutím hnus a stroze účelová záležitost.

Z toho plyne, že pokud nemáte rád grafické fičury ale jen strohou účelovost, pak nemá příliš smysl komentovat ty 3D grafy, které právě patří do té první kategorie. :-)
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Re:Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
13. 08. 2010, 23:37:16
Já jsem to chtěl prve napsat nějak velmi, velmi podobně, ale pak jsem si to rozmyslel....
user avatar PetrV
Odpovědět
Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
3. 08. 2010, 23:41:05
Všechno by bylo fajn a hezký a jen houšť... jen kdyby se provoz OOo daleko více urychlil (jakmile se nainstalují pluginy, je konec...), kdyby Impress začal být plně funkční (Navigátor, efekty, ...), kdyby Math byl plně funkční a kdyby se změnil vzhled programu.
user avatar pjn
Odpovědět
Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
4. 08. 2010, 23:57:09
Jdete si do vlasů. Na to užijte jiné místo. Je tu někdo kdo by mi řekl jak je na tom nová chystaná verze s podporou maker a VBA vytvořených v MS office 2007 v excelu? Pokud to nové openoffice nerozlousknou, budu nadále nucen platit za MS office. Nebo mi poraďte, jak převést dokument s makry ve VBA aby byl plně funkční v openoffice.
user avatar oxygen
Odpovědět
Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
15. 08. 2010, 11:31:46
mozno by pomohlo toto http://www.oxygenofficepro.com/
user avatar lucorp
Odpovědět
Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 09:04:35
skvele, openoffice pouzivam uz viac nez 5 rokov a za ten cas ste presli obrovsky kus cesty, len tak dalej...
user avatar Laco
Odpovědět
Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 13:09:55
Kedy ty kreteni spravia normalne UI? Aj posraty Lotus Symphony vyzera 100x lepsie. http://extrawindows.cnews.cz/files/obrazky/2010/01Jan/2116/lotus-2.png
user avatar j-pastierik
Odpovědět
Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 14:19:50
Vzhľadom na úroveň Vášho vyjadrovania Vám navrhujem - staňte sa vývojárom OO.o a spravte ho Vy.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 23:47:50
OpenOffice.org nemá ideální GUI, nicméně oproti MO má určitou výhodu - je přehlednější, prosté jakýchkoliv přebytečných efektů atakdále. Vyznat se v MO 2007 dá docela fušku, ale i ty předchozí verze byly takové všelijaké (mým miláčkem je MO XP). OOo jde dobrou cestou, ale chce to vážně změnu.
user avatar VL
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
6. 08. 2010, 09:37:20
S tím bych nesouhlasil. Pokud člověk není úplný BFU, tak má u MSO 2007 ideální možnost vytahat si to, co potřebuje na panel nástrojů rychlý přístup a minimalizovat pás karet, který se mu pak objeví pouze v případě, že klikne na příslušný nadpis na horní liště.

OO otravuje padacími menu, komplikovanou tvorbou vlastních panelů nástrojů, chybí jí i přímá nabídka co lze udělat s označeným blokem textu.

Jaké zbytečné efekty u MSO 2007 máte? Jediný rozdíl proti OO vidím v tom, že si můžu zvolit barevné schéma nezávisle na nastavení OS. Já osobně používám černé a to mi u OO dost chybí.

Na něco je lepší MSO, na něco OO, ale u OO by se mělo udělat dost s jeho ovládáním. To odpovídá prvním widowskovským programům před dvaceti lety.
user avatar Radek
Odpovědět
Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 17:12:16
...co mě by se libilo u nových 3.3? Počeštěné názvy funkcí v Cal. Některé ikonky by mohly být srozumitelnější. Jinak jsem velmi spokojen....
user avatar IrenaS
Odpovědět
Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 18:04:21
Počeštěné názvy některých funkcí zavedla firma Microsoft ve svých Office a tím vyvolala plno zmatků - dle mého názoru. To je velmi nešťastné řešení. OpenOffice.org dodržuje původní názvy a je to jen dobře, protože také v ostatních kancelářských programech jsou v původním znění.
user avatar mirekl
Odpovědět
Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
6. 08. 2010, 07:30:44
Ac neprogramator, radeji bych pouzival english funkce, ktere by pak byly pouzitelne kdekoliv jinde a fungovaly stejne.... Navic to nuti k poznavani english terminologie, potazmo k rozsirovani obzoru... :-)
user avatar Laco
Odpovědět
Re:Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
12. 09. 2010, 11:52:06
V sk verzii bohudík sa zachovali anglické skratky funkcií. Ako užívateľ QuattroPro, Lotus, či ešte MS DOS Supercalc, som mal svoje návyky.
Počeštené funkcie spôsobujú problémy v prípade práce s českými príručkami a predpokladám, že obdobný problém majú aj českí užívatelia pri štúdiu z anglických príručiek. A nakoniec "ZAOKROUHLIT.NA.LICHÉ" mi príde zložitejšie, ako si zapamätať a napísať ODD, a ďalšie skratky.
V novom OpenOffice ako prvé ma zaujala správa aktualizácií priamo v programe, ktorá môže byť výhodou hlavne v linuxovej verzii. Okrem toho štart programov je opäť rýchlejší, snáď sa pod patronátom ORACLE viacej popracuje s databázou.
Na Slovensku bol vydaný zákonom 312 V Ý N O S Ministerstva financií Slovenskej republiky z 9. júna 2010 o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy, ktorý v § 19 definuje Textové súbory
Štandardom pre textové súbory je a) prijímanie a čítanie všetkých doručených formátov textových súborov, ktorými sú
1. Rich Text Format (.rtf),
2. Hypertext Markup Language (.html, .htm) alebo Extensible Hypertext Markup Language (.xhtml) podľa World Wide Web Consortium (W3C),
3. Portable Document Format (.pdf) minimálne vo verzii 1.3 a maximálne vo verzii 1.5,
4. Open Document Format (.odt) maximálne vo verzii 1.2,
5. Text Format (.txt) v kódovaní UTF-8,
Aké to bude to mať dôsledky pre uzavreté formáty M$ ?
user avatar Laco
Odpovědět
Re:Re:Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
12. 09. 2010, 11:52:09
V sk verzii bohudík sa zachovali anglické skratky funkcií. Ako užívateľ QuattroPro, Lotus, či ešte MS DOS Supercalc, som mal svoje návyky.
Počeštené funkcie spôsobujú problémy v prípade práce s českými príručkami a predpokladám, že obdobný problém majú aj českí užívatelia pri štúdiu z anglických príručiek. A nakoniec "ZAOKROUHLIT.NA.LICHÉ" mi príde zložitejšie, ako si zapamätať a napísať ODD, a ďalšie skratky.
V novom OpenOffice ako prvé ma zaujala správa aktualizácií priamo v programe, ktorá môže byť výhodou hlavne v linuxovej verzii. Okrem toho štart programov je opäť rýchlejší, snáď sa pod patronátom ORACLE viacej popracuje s databázou.
Na Slovensku bol vydaný zákonom 312 V Ý N O S Ministerstva financií Slovenskej republiky z 9. júna 2010 o štandardoch pre informačné systémy verejnej správy, ktorý v § 19 definuje Textové súbory
Štandardom pre textové súbory je a) prijímanie a čítanie všetkých doručených formátov textových súborov, ktorými sú
1. Rich Text Format (.rtf),
2. Hypertext Markup Language (.html, .htm) alebo Extensible Hypertext Markup Language (.xhtml) podľa World Wide Web Consortium (W3C),
3. Portable Document Format (.pdf) minimálne vo verzii 1.3 a maximálne vo verzii 1.5,
4. Open Document Format (.odt) maximálne vo verzii 1.2,
5. Text Format (.txt) v kódovaní UTF-8,
Aké to bude to mať dôsledky pre uzavreté formáty M$ ?
user avatar zvedavec
Odpovědět
Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
5. 08. 2010, 23:11:26
Boha jeho jenom to neeeee!

Kazdy programatorsky nemluvne ma nejake poneti o IF, Round a podobne a najednou cesky? A nejlip jako MS, neco pocestit, neco ne a jeden se z toho ma pos...
user avatar Juhele
Odpovědět
Re:Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
13. 08. 2010, 10:13:39
počeštěné funkce zavedené Mrkvošrotem byly pokud vím důvodem všemožných problémů. Tady to má tu výhodu, že používáme všichni stejnou syntax vzorců tudíž:

1) můžu se zeptat i na cizí diskuzi, nebo někomu poradit - vzorce budou fungovat v pohodě ať je dotyčný z ČR, Austrálie nebo třeba Zimbabwe
2) rozšířím si anglinu, což se v odborné branži jedině hodí
user avatar PetrP
Odpovědět
Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
8. 08. 2010, 21:37:05
Zajímalo by mě jestli v nové verzi bude možnost aktualizace změn provedených v databázi citací do seznamu literatury v dokumentu. Postup přes nové vložení citace do textu mi připadá docela krkolomný zejména pokud je citací víc.
user avatar Cyl
Odpovědět
Splashscreen
12. 08. 2010, 22:52:00
Můžu se zeptat co se zmenilo? Dit je to v podstate stejne jako 3.2. Tudíž to nestojí za takový obrázek a humbuk.
user avatar Peter-Max
Odpovědět
Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
17. 08. 2010, 12:30:30
"V impress se udala mala revoluce" Ta cela skala pozadi ktera bude ve verzi 3.3 OO, jiz jsou napriklad v 3.2 nemecka-nebo anglicka verze. Proc nejsou v ceske verzi 3,2 OO.?
user avatar Kysa
Odpovědět
Calc - vkládání a automatické opravy
19. 08. 2010, 12:07:26
Zdravím, tak jsem si v dobré víře nainstalovat OO.o 3.2.1 a jsem novinkami zklamán, ale třeba mi někdo zkušenější dokáže poradit. V předchozích verzích OO.o se při vložení tabulky z Writeru do Calcu vložila tabulka do buněk, teď to tam vloží OLE objekt :-( dá se to naklikat (vložit jako RTF), ale dost to zdržuje. Zároveň když už to naklikám tak mi buňky obsahující např. 2.1 změní na datum :-( a to i přesto, že je předem zformátuji na text :-(
Pro běžnou práci je to vývoj čím dál k horšímu :-(
Díky za případné rady.
user avatar PetrV
Odpovědět
Novinky chystané pro OpenOffice.org 3.3
3. 02. 2011, 19:52:12
Po vzoru PowerPointu se nově vkládají externí soubory do Impressu prostřednictvím výběru typu v samotném okně. Je to vlastnost, která mě potěšila. Dále došlo k urychlení Impressu, zkouška použití efektu je už použitelná. Chybí následující:

Navigátor se nezobrazuje během přehrávání, i když to chci.
Nelze opakovat efekt.
Nelze nastavit efekt na video, zpozdit video.

První mě nezajímá, ale poslední dvě jsou krize.
user avatar firefoxfan
Odpovědět
OpenOffice.org 3.3 vs Libre Office 3.3
7. 02. 2011, 02:00:48
Zajímal by mne názor teamu Open Office a široké veřejnosti na tento bratrovražedný závod,neb Libre Office má českou lokalizaci a je vytvořen vývojáři co se odtrhli od Open Office projektu kůli obavám s podporou a údajně nevhodným řešením programu Pluginů atd ze strany Oracle v Open Office.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:OpenOffice.org 3.3 vs Libre Office 3.3
7. 02. 2011, 08:51:19
Já to za moc bratrovražedný boj nepovažuju. Spíš matkovražedný... syn zabíjí matku. Protože bez Oraclu by se namachrovaní hošíci z LibreFoundation mohli leda klouzat. Zdrojový kód (vanila) pro ně vyrábí Oracle. Mazec :-))

Takže je to spíš ideologický boj, ty kecy kolem "údajně nevhodným řešením programu Pluginů atd ze strany Oracle v Open Office" jsou jen povídačky naší Kačky. V každém případě jde o aktivity party zamindrákovaných chudáčků, kteří potřebují na sebe upozornit.
user avatar Tomáš P.
Odpovědět
Re:Re:OpenOffice.org 3.3 vs Libre Office 3.3
9. 02. 2011, 22:18:53
Co je teda lepší? :)) Open nebo LibreOffice? Jaké jsou mezi nimi vůbec rozdíly? Zjistil to vůbec někde někdo nebo jsem to zatím ještě jen nevygooglil? :D
user avatar MAREŠ PETR
Odpovědět
Novinky v OpenOffice.org 3.3
9. 02. 2011, 11:54:45
Nevím proč když na Mac dám uložit word v doc tak se mi tam následně objeví nějaké znaky místo písmen s čárkama a znaky ... nevíte v čem to je? Dík moc za pomoc
user avatar IrenaS
Odpovědět
Re:Novinky v OpenOffice.org 3.3
10. 02. 2011, 11:18:52
Směřujte prosím svůj dotaz do fóra a více tam rozepište, co přesně vám nejde. Tady váš dotaz nikdo nedohledá a málokdo vám odpoví.
díky
user avatar vigo
Odpovědět
Novinky v OpenOffice.org 3.3
23. 02. 2011, 10:00:39
Myslíte, že někdy půjde ukládat v OO dokumenty ve verzi xlsx, docx, atd.? Starý formát je poměrně neefektivní ve své velikosti. Často má xlsx verze xls souboru až třetinovou velikost.
user avatar IrenaS
Odpovědět
Re:Novinky v OpenOffice.org 3.3
23. 02. 2011, 11:20:34
Těžko říci, kdy půjde ukládat v nových formátech. Časem to asi půjde, ale možná to nebude brzy. To je otázka spíše na vývojáře.
user avatar Grumpa
Odpovědět
proč 2 verze s a bez Java?
28. 02. 2011, 07:56:40
Na stránce ke stažení jsou dvě varianty - s Javou a bez Javy. Java je obvykle už v systému nainstalována. Je tedy smysl té verze "s Javou" míněna pro systémy, kde Java dosud chybí? Nebo to má nějaký další důvod? Díky G.
user avatar Ivan
Odpovědět
Novinky v OpenOffice.org 3.3 - impres
2. 03. 2011, 23:43:32
Z nějakého důvodu se mi v Impresu v nové verzi nenabízejí šablony, které by se dle popisu nabízet měly. Mám tam ty dvě klasický, který byly již v minulých verzích a po nových ani vidu ani slechu. Neví někdo, kde dělám chybu?
user avatar IrenaS
Odpovědět
Re:Novinky v OpenOffice.org 3.3 - impres
4. 03. 2011, 15:22:40
V české verzi OpenOffice.org 3.3 pro Windows jsou opravdu jen dvě klasické šablony. Možná, že jich je hodně v anglické verzi, ale tím si nejsem jistá.
Je zajímavé, že hodně výchozích šablon je v české verzi LibreOffice 3.3 pro Windows.
user avatar Jirka
Odpovědět
Novinky v OpenOffice.org 3.3 - Calc
13. 03. 2011, 22:48:39
uvítal bych v Calc funkci SUMIFS ,bude již v další verzi?
user avatar Ondra.kl
Odpovědět
Re:Novinky v OpenOffice.org 3.3 - Calc
14. 03. 2011, 08:00:48
Ano, tato funkce je již zpracována ve vývojové větvi a měla by tedy být v OOo 3.4

viz http://openoffice.org/bugzilla/show_bug.cgi?id=95144
user avatar Jirka
Odpovědět
Re:Re:Novinky v OpenOffice.org 3.3 - Calc
14. 03. 2011, 23:05:13
dá se vyslovit předpoklad kdy bude uveden OOo3.4?
user avatar Tomas
Odpovědět
Novinky v OpenOffice.org 3.3
14. 03. 2011, 10:14:34
Existuje možnost otevírat ve wordu jednotlivé dokumenty do lišt a jak na to?
user avatar j-pastierik
Odpovědět
Re:Novinky v OpenOffice.org 3.3
14. 03. 2011, 11:24:55
Toto je portál, ktorý sa venuje OpenOffice.org (skladá sa z modulov Calc, Writer, Base, Draw, Impress, Math) a nie MS Office, ktorý obsahuje Excel, Word... Obráťte sa s Vašou otázkou na portál, ktorý sa venuje MS Office.
user avatar Tomas
Odpovědět
Re:Re:Novinky v OpenOffice.org 3.3
15. 03. 2011, 12:06:54
jejda sorry, já myslel writer:-):-):-), kdysi jsem se na tuto otázku ptal a bylo mi odpovězeno, že možná v budoucích verzích, je tedy možnost, že se otevírání do záložek/lišt již objeví, nebo existuje nějaký doplněk který by tuto funkci ve writeru nahradil. Ještě jednou se omlouvám za word:-)
user avatar j-pastierik
Odpovědět
Re:Re:Re:Novinky v OpenOffice.org 3.3
15. 03. 2011, 14:49:19
Zatiaľ o tom neviem a neviem ani o rozšírení, ktoré by to umožňovalo.
user avatar Jirka
Odpovědět
Novinky v OpenOffice.org
14. 03. 2011, 23:14:38
dá se vyslovit předpoklad kdy bude uveden OOo3.4?
user avatar Christf
Odpovědět
Re:Novinky v OpenOffice.org
15. 03. 2011, 09:24:18
předpokladů se dá vyslovit hodně, ale zatím nebylo rozhodnuto
user avatar Igi
Odpovědět
Novinky v OpenOffice.org 3.3
28. 03. 2011, 07:33:12
Uz vychadza LibreOffice 3.3.2. Tu este nie je OO 3.3.0 v slovencine. Nejako sa tu to flaka. Dokonca ani cestina nie je este na FTP.openoffice.cz Je to taky obrovsky problem? Mam pocit, ze OO zomrel. Takymto tempom to rachlo zanikne. Este pockam a prejdem na LibreOffice a OO zavrhnem.Vdaka za odpoved.
user avatar PetrV
Odpovědět
Re:Novinky v OpenOffice.org 3.3
28. 03. 2011, 07:38:03
Jelikož LibreOffice není samostatný projekt, naopak je závislý na OpenOffice.org, používáním LibreOffice, si moc nepomůžete.
OOo 3.3 používám řadu týdnů v češtině, nevím, kde je problém, stahoval jsem z openoffice.org. Máte tam už development snapshot pro 3.4, koukněte :-)
user avatar Ondra.kl
Odpovědět
Re:Novinky v OpenOffice.org 3.3
28. 03. 2011, 09:19:43
Nemůžete porovnávat číslování dvou různých projektů. Navíc když jeden z nichž vede základní vývoj a druhý je zatím jen sada úprav. Mno, ale snad se LO podaří vybrat těch 100 000 EUR a stane se stabilním a více samostatným projektem ... další dva roky ukážou.
user avatar Martina
Odpovědět
Novinky v OpenOffice.org 3.3
2. 01. 2012, 13:03:23
mne tedy nefunguje zmena v bunce kazde slovo velkym pismem.. vzdy mi to zmeni prvni na velke ale dalsi na male napr. jmeno a prijmeni bylo napsano cele velkymi, tak jsem chtela zmenit na kazde prvni velke .. a prd... nejaka rada?

Přidat názor

 

Nejsou podporovány žádné značky, komentáře jsou jen čistě textové. Více o diskuzích najdete v nápovědě. Diskuzi můžete sledovat pomocí RSS kanálu.

 
redakce OpenOffice.cz

redakce OpenOffice.cz

redaktoři OpenOffice.cz

 

Public Relations

Tajemství pohodlí – jak vybrat ideální dámské pyžamo?

Využíváte plně potenciál M365 a Microsoft Vivu?Správ­ná vol­ba noč­ní­ho oble­če­ní je ta­jem­stvím dobré­ho stylu a také hlu­bo­ké­ho a po­ho­dl­né­ho spán­ku. Po­ho­dl­né, ele­gant­ní, a někdy do­kon­ce svůd­né – ideál­ní pyža­mo je tako­vé, které způ­so­bí, že se bude­te cítit po­ho­dl­ně a krás­ná, do­kon­ce během od­po­čin­ku. Objev­te s námi, jak si vy­brat z na­bíd­ky Victoria’s Secret tako­vé noční oble­če­ní, které ne­bu­de pouze konej­šit vaše tělo, ale navíc ozdo­bí scé­nu, kterou je vaše lož­ni­ce – in­spi­ruj­te se a do­přej­te si každou noc trochu luxusu!

Pokračování ...


 
 
woo jaw demo hz